بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
معاون سرمایه‌گذاری مدیرعامل بانک تجارت خبر داد:

عرضه یکی از زیرمجموعه های بانک تجارت در بورس کلید خورد

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت از واگذاری شرکت «مولد نیروگاهی فارس» توسط این بانک از طریق بازار سرمایه خبر داد.
کد خبر : ۲۲۵۶۵۳

عباس ابراهیمی معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات صورت گرفته در این بانک در دو بخش عملیاتی و سرمایه‌گذاری پرداخت.

معاون سرمایه‌گذاری مدیرعامل بانک تجارت در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری‌های این بانک گفت: در این زمینه موضوع بورسی کردن تعدادی از شرکت‌های بانک تجارت در راستای انجام سیاست‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر خروج از بنگاه‌داری در دست پیگیری است. وی افزود: در این زمینه شرکت‌هایی که امکان وارد شدن در بازار بورس را داشتند انتخاب کرده و اقدامات مربوطه را با هماهنگی سازمان بورس پیگیری و به انجام رسانده‌ایم. به این ترتیب مقدمات واگذاری شرکت «مولد نیروگاهی فارس» از طریق بورس در دست اقدام بوده و موضوع واگذاری برخی شرکت های دیگر بانک از طریق بورس در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در صورت نهایی شدن، این اقدامات تاثیرات مثبتی را در تراز مالی بانک تجارت در سال 1399 خواهد گذاشت گفت: در بخش عملیاتی بانک تجارت نیز شاهد کاهش قابل توجه هزینه سپرده‌های بانک هستیم که این روند همچنان مسیر کاهشی خود را ادامه می‌دهد و از سوی دیگر اعطای تسهیلات ضمن کمک به رونق اقتصادی و جهش تولید، درآمدزایی خوبی برای بانک به همراه داشته است. علاوه بر این می‌توان به روندهای عملیاتی بخش کسب و کار بانک تجارت به ویژه بانکداری شرکتی و همچنین عملیات ارزی و بین‌المللی این بانک اشاره کرد که همگی تاثیر بسیار خوبی در سودآوری بانک دارند.

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت در ادامه به تشریح تغییرات رخ داده در حوزه فناوری اطلاعات این بانک اشاره کرد و گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال اتفاقات بزرگی در حال انجام است. در سال جاری پروژه بانکداری متمرکز و سوئیچ بانک تجارت تحت عنوان منظومه تجارت در دست پیگیری و راه اندازی بوده و PSP ایران کیش که سهام قابل توجه آن متعلق به بانک تجارت است قراردادهای خوبی را با شرکت های مختلف منعقد کرده که همگی تحولات چشمگیری در بانک تجارت به همراه خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر