بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

سهامدار ریسک سرمایه گذاری را بپذیرد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کسی که وارد بازار سرمایه می‌شود، مسئولیت ریسک مال خود را نیز پذیرفته، اما باید درنظر داشت که همه بازار سرمایه، سهام نیست
کد خبر : ۲۲۵۷۶۵

سهامدار ریسک سرمایه گذاری را بپذیرد

به گزارش بورس نیوز، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: میزان عرضه اولیه‌ها در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و فعالان اقتصادی به این سمت حرکت کرده اند که شرکت‌های خود را در بازار سرمایه وارد کنند؛ ضمن اینکه در حوزه تأمین مالی نیز، باید به این نکته توجه کرد که یک تنوع خوبی از ابزار‌های تأمین مالی در بازار سرمایه وجود دارد که موضوع افزایش سرمایه یکی از آن‌ها است؛ ضمن اینکه دولت و مجلس نیز در سال جاری به بازار سرمایه کمک کرده اند که افزایش سرمایه از محل صرف سهام صورت گیرد.

وی افزود: کسی که وارد بازار سرمایه می‌شود، مسئولیت ریسک مال خود را نیز پذیرفته، اما باید درنظر داشت که همه بازار سرمایه، سهام نیست؛ بلکه ابزار‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد، بنابراین فردی که وارد بازار سرمایه می‌شود، باید مشخص کند که چه درجه‌ای از ریسک را می‌پذیرد؛ این در حالی است که صندوق‌های سهامی، صندوق‌های سرمایه گذاری و مواردی از این دست با توجه به ریسک سرمایه گذاران قابل انتخاب هستند.

قالیباف اصل درباره ریزش بازارسرمایه ادامه داد: به هر حال افت و خیز طبیعت بازار است؛ این در حالی است که مردم هم باید ریسک این بازار را بپذیرند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: دارایی فکری به صورت مستقیم قابلیت معامله دارد؛ اما دارایی فکری باید منجر به سود یا رشد سود شود، بنابراین عرضه و تقاضای سهام در بازار و قیمت گذاری که بر اساس عرضه و تقاضای خیل عظیمی از سرمایه گذاران شکل می‌گیرد، بحث دارایی فکری را قیمت گذاری می‌کند.

وی دستور داد تا برای ورود شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری در بازار سرمایه مشخصاً برنامه ریزی شود. این در حالی است که مسیر انتشار اوراق بدون ضامن باز شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بررسی معایب و مزایا از نگاه کارگزاران؛

خوب و بد "افزایش سرمایه" از محل "صرف سهام"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز مطرح کرد:

دست دولت در جیب مردم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مال باخته شستا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
بلی درست می فرماید نظرت راجع به عدم ابطال افت 20-30درصدشستا درعرض1ساعت که خارج از محوده بورس چطور ونظرت راجع به ابطال رشدبیش از20درصد شستا درعرض یک ساعت درماه گذشته چطور جوابی دارید بسم الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
برای خودت فحش نخر اقای قالیباف . ریسک اگر ریسک بازار باشد می پذیرند نه ریسک دستوری و نوسان گیری نوچه های حقوقی شما. کاملا معلوم است حقوقی در حال نوسان گیری از مردم ضعیف است چرا انزمان که مردم را دعوت به بورس میکردی نگفتید در مقابل زیاده خواهی های حقوقی فقط تماشا میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
جالبه تمامی قوانین را زیرپا گذاشتین.
کاهش ۲۰ و ۵۰ دصدی باید همراه با توقف و افشاگری اطلاعات باشه.
ولی اصلا در منفی چنین حالتی را اجرا نمی کنید. چون فک و فامیل خودتونند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
فقط ........ و دروغ بگید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
افشای اطلاعات الف که همراه با طرح توسعه و سودآوری برای یک شرکت است پس از باز شدن منفی مطلق می شود!
به این میگن بورس الکی ایرانی از نوع حقه بازی...
خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
هرجا دولت وارد شد رید توش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
کاش قوه قضائیه به بورس ورود می کرد اونوقت مشخص می شد که اختلاص واقعی کجاست ؟