بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: افزایش X-RAY و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی موجب جلوگیری از قاچاق و روان سازی تجارت شده است.
کد خبر : ۲۲۵۸۱۰

واردکننده مواد اولیه نباید پشت خط گمرک بماند

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی پس از حضور در کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت کمرگ کشور، اظهار کرد: طی دو سال اخیر، فعالیت‌ها در گمرکات کشور به سمت هوشمند شدن سوق داده شده و نظارت پیشین جایگزین پسین شده تا صادرکنندگان از مشکلات و قید و بند‌ها رها شوند.

دژپسند با بیان اینکه واردکننده مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای نباید پشت خط گمرک بماند، ادامه داد: وزارت اقتصاد در تلاش است با اتخاذ سیاست‌هایی مناسب روند را در گمرکات روان کند، از سوی دیگر با افزایش دقت از قاچاق جلوگیری به عمل آید.

به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی افزایش X-RAY و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه موجب روانی تجارت خارجی می‌شود که سیاست‌های وزارتخانه نیز در این راستا است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین درباره جلسه کمیسیون اقتصادی، اضافه کرد: در جلسه امروز سوالات نمایندگان مطرح شد؛ این سوالات در حوزه فضای کسب و کار، بانکداری، خزانه، بودجه، مالیات و. بود.

وی با بیان اینکه براساس وظایف قانونی به سوالات نمایندگان پاسخ داده شد، به محور سوالات اشاره کرد و افزود: نقش گمرک در مبارزه با قاچاق یکی از سوالات بود؛ در گزارش‌های بین المللی، گمرک ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است، که مقرر شد، کمیته‌ای مشخص میزان پیشرفت گمرک در تحقق این مهم را مورد بررسی قرار دهد.

دژپسند میزان اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار را یکی دیگر از سوالات نمایندگان برشمرد و اضافه کرد: اقدامات انجام گرفته در این زمینه توضیح داده و مقرر شد، کمیته‌ی مشخصی فعالیت‌های آنلاین این حوزه را به دقت بررسی کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر