بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
خواهش وزیر اقتصاد از حاشیه هیات دولت به سهامداران؛

بورس "کوتاه مدت" نیست / دندان‌های تیز در کمین "سهام عدالت"

وزیر اقتصاد گفت: من یکبار درباره سهام عدالت نیز این را گفتم. ممکن است عده‌ای در کمین باشند، فشار صورت بگیرد تا ارزش سهام عدالت پایین بیاید که بتوانند خودشان این سهام را بخرند.
کد خبر : ۲۲۵۸۳۲

بورس

به گزارش بورس‌نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: برای بازار سرمایه تا آخر سال جاری برنامه مشخصی داریم. با بخش خصوصی وارد بحث شدیم. در شورای گفت و گوی اخیر بحث و گفتگو کردیم و تا پایان شهریورماه یکسری شرکت‌ها را به صورت صندوق پروژه توسط بخش خصوصی می‌آیند.

وی افزود: بعد از آن حدود ۵۰ شرکت در نیمه دوم سال توسط بخش خصوصی در بورس عرضه می‌شوند. امیدواریم شرایط فراهم باشد که بتوانیم برنامه مان را خوب اجرا کنیم. باز امیدوار هستیم بازار سرمایه از قوام و استحکام خوبی برخوردار باشد. خواهش می‌کنم عزیزانی که در بازار سرمایه فعال هستند بازار سرمایه را یک امر کوتاه مدت نبینند.

دژپسند تاکید کرد: جنس و اقتضائات بازار سرمایه در کوتاه مدت ممکن است با نوسانات همراه باشد. حداقل بازار سرمایه را در میان مدت ببینند و تابع هیجانات نشوند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: افراد باید دارایی که دارند را به دارایی بهتر تبدیل کنند. اگر نگران شرایط عادی هستند باید از مشاوران استفاده کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: من یکبار درباره سهام عدالت نیز این را گفتم. ممکن است عده‌ای در کمین باشند، فشار صورت بگیرد تا ارزش سهام عدالت پایین بیاید که بتوانند خودشان این سهام را بخرند.

دژپسند گفت: افراد توجه کنند که با دقت و وسواس درباره تبدیل سهام عمل کنند. بازار سرمایه برای دارندگان سهام بهتر است و معتقدم که اقتضائات خود را دارد. باید در مقابل این اقتضائات راه بیاییم. مثل یک  شناگر حرفه‌ای که در دریا شنا می‌کند. شنا در دریا با شنا در استخر متفاوت است. برای شنا در دریایی که مواج است باید مدیریت موج انجام شود. درباره بازار سرمایه هم امیدواریم که سربلند از امتحان در بیاییم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
حالا که تمام سرمایه مردم از دستشان رفت الان بورس شده دریای مواج؟ چرا آن روزی که مردم را تشویق به ورود به بازار بورس کردید نگفتید به مثابه دریای مواج است؟ چرا گفتید استخر است؟ اصلا ما که داشتیم با این تورم لعنتی زندگی خوب یا بد خودمان را میکردیم ، چرا ما را تشویق به ورود به بورس کردید؟ چرا هم تورم به ما تحمیل کردید و هم یک ذره اندوخته ای که داشتیم ازمون گرفتید؟ فقط میگم خدا ازتون نگذره آمین
نصیحتی به تمام بی تجربگان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
هموطن گرامی که طبل سرزنش بدست گرفته ای یک سوال دارم ؟ اگر برادر یا پدر ، دوست و یا... یکی از افرادی که دقیقا میشناسی از
تو دعوت به سرمایه گذاری در کسب کار خودش را داشته باشد چه کار میکنی ؟ آیا تمام مطالب و جزئیات را نمی پرسی و تحقیق نمیکنی
و بعد از آگاهی کامل و با شرایط خاص سرمایه خود را به کسب و کار او بسپاری ؟ حال بورس چه فرقی با کسب و کار آن عزیز داره
بزرگی میگه : بازار پر از افرادیه که قیمت همه چی رو میدونن ولی ارزش هیچ چیزو نمیدونن
هموطن عزیز خودت را چقدر لایق سرزنش ، توهین و بازخواستی که داری میدانی ؟ آیا وقتی وارد کاری بدون دانش اون کار میشوی
مانند این نیست که همه چیز را بر اساس شانس میگذاری ( به مانند یک قمار باز )
یک خاطره از وارن بافت : هنگامی که روزنامه واشنگتن پست را میخرید گفت مردمی که سهام خود را میفروختن نمیدانستند که دارند یک سرمایه 400 میلیون دلاری را 90 میلیون دلار میفروشند افراد میفروختن زیرا بازار فروشنده بود
باز هم میگویم بازار پر از افرادییه که قیمت همه چی رو میدونن ولی ارزش هیچ چی رو نمیدونن ----
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
دولت بجای اصلاح قوانین بورس و عرضه سهامهای دولتی در بورس کار را ول کرده و دست یک عده فرصت طلب را در بورس باز گذشته تا سرمایه مردم را چپاول کنند
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
شما به اموال مردم دندون تیز نکنید دیگران کاری ندارند
ناشناس
Japan
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
متاسفانه بنده حدود 200 میلیون توی ضررم و بنده توی سهامهایی که کمتر رشد کرده بودن و در چند ماه اخیر نیز اصلاح کرده بودند سرمایه گذاری کردم ولی هیجان بازار ضرر زیادی به بنده تحمیل کرد پولی که با هزار بدبختی بدست اورده بودیم