بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
ارزش معاملات ۸۴۰ میلیارد ریالی در هفته گذشته؛

رشد نرخ تیرآهن و میلگرد ذوب آهن

هفته گذشته ۵.۵۰۰ تن سبد تیرآهن توسط "ذوب" در بورس‌کالا عرضه شد که نرخ متوسط فروش هر تن از این محصول به ۹۴ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال رسید و این نرخ در مقایسه با هفته پیش از آن افزایش در حدود ۵ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۵۸۶۶

 

رشد نرخ تیرآهن و میلگرد ذوب آهن در بورس کالا

 

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، هفته گذشته شاهد معاملات بیش از ۸۳۹ میلیارد ریالی شرکت "ذوب آهن اصفهان" در بورس کالا بودیم. به این ترتیب جمع کل درآمد‌های محقق شده این شرکت از محل عرضه‌های صورت گرفته در بورس کالا از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال به  بیش از ۳۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

در هفته قبل ۵.۵۰۰ تن سبد تیرآهن توسط این شرکت عرضه شد. نرخ متوسط فروش هر تن از این محصول به ۹۴ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال رسید. این نرخ در مقایسه با هفته پیش از آن افزایش در حدود ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد که کاهش عرضه‌های صورت گرفته توسط این شرکت منجر به رشد قیمت‌ها شده است و به طور قطع با رشد عرضه‌ها شاهد افت قیمت‌ها در هفته آینده خواهیم بود. لازم به ذکر است که در هفته گذشته مقادیر عرضه محصول تیرآهن این شرکت معادل ۱۳.۰۰۰ تن بود. با توجه به تغییرات صورت گرفته در مدیریت وزارت صمت و سرپرستی جناب سرقینی، انتظار می‌رود که شاهد نظارت‌های دقیق تری در اجرای عرضه‌های محصولات شرکت‌ها در بورس کالا و به ویژه در بخش فلزات باشیم.

همچنین در هفته قبل ۲.۹۲۶ تن محصول میلگرد با نرخ ۸۱ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال معامله شد. نرخ این محصول نیز افزایش ۵ درصدی را نسبت به معاملات هفته گذشته ثبت کرده است. به این ترتیب شاهد جبران افت قیمت هفته گذشته این محصول هستیم.

در جدول زیر آمار معاملات محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان ارائه شده است:

رشد نرخ تیرآهن و میلگرد ذوب آهن در بورس کالا

همچنین در نمودار زیر روند تغییر نرخ  محصولات این شرکت طی شش ماه اخیر ارائه شده است.

رشد نرخ تیرآهن و میلگرد ذوب آهن در بورس کالا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر