بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
آنچه تحلیلگران و کارشناسان در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کردند: 

بازار به کجا خواهد رسید

به نظر می‌رسد که ناهماهنگی، تصمیمات لحظه‌ای و غیرمسئولانه، بدون در نظر گرفتن تبعات آن، در دولت و سازمان بورس موج می‌زند و اثرات این تصمیمات لحظه‌ای بر دارایی، سرمایه و اعتماد مردم که بزرگترین ثروت کشور محسوب می‌شود، لطمه وارد خواهد کرد.
کد خبر : ۲۲۵۸۷۶
بازار به کجا خواهد رسید
 
به گزارش بورس نیوز، تصمیمات هفته اخیر در خصوص لغو دارا دوم، اختلاف بین وزارت نفت و صنعت در خصوص این صندوق، فروش نابهنگام و غیر مسئولانه "سهام‌عدالت" از سوی برخی از کارگزاری‌ها بدون درنظر گرفتن شرایط و در نهایت بازگشایی غیرحرفه‌ای و شاید از روی نیت صنعت پالایشگاهی علیرغم قول و قرار‌ها و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، همگی ضربات سنگین و غیرقابل جبرانی بر اعتماد عمومی و بازار سرمایه ایجاد کرد.

از سوی دیگر تصمیم بانک مرکزی و سازمان بورس در خصوص کاهش ضرایب تضمین و محدودیت اعتبارات کارگزاران را نیز می‌توان از عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه عنوان کرد. 

در بررسی شرایط هفته آتی بازار سرمایه و روند شاخص بورس نیوز به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیل گران پرداخته که در ادامه می‌خوانید:
 
وحید حسن‌پور دبیر، مدیرعامل کارگزاری صباتامین

تاثیر هیجانی افراد در ورود و خروج به بازار آسیب زده و روند نزولی را تشدید می‌کند، چون اشخاص حقیقی قابل کنترل نبوده و معمولا کسانی که اخیرا وارد بازار سرمایه شده اند نیز براساس تحلیل در خرید اقدام نکرده و به مراتب در فروش نیز همین گونه رفتار خواهند کرد. پیش بینی می‌شود بازار با روند منفی، ولی با شدت کمتری از فروش حرکت کرده و نزول ادامه یابد و به طور کلی ترند کلی بازار منفی است.
همچنین سیستم بانکی تصمیم بر کاهش سطح اعتباری و تسهیلات کارگزاری‌ها گرفته و به همان نسبت کمیته پایش نیز در خصوص اصلاح ضرایب تضمین از ۱۵ به ۱۰ درصد اقدام کرده که کاهش حد اعتباری به مشتریان را به همراه داشته است. شاید این عدد بزرگ نباشد، اما سمت فروش را تقویت کرده، ولی به طور کلی تاثیر قابل توجهی بر بازار سرمایه نداشته است.

احسان بدیعی، کارشناس بازار سرمایه

حرکت هفته آتی بازار به رفتار معاملاتی ، کلیت بازار برای سهم های لیدر و حمایت های بازار بستگی داشته و به نظر می رسد که فشار فروش تا هفته آتی پابرجا باشد. در صورت رسیدن شاخص به یک میلیون و ششصد هزار واحد، شاهد واکنش در بازار هم هستیم ولی امیدواریم که دچار دوره فرسایشی ازنزول نشویم.

در خصوص بخشنامه بانک مرکزی و سازمان بورس نیز می توان گفت که فشاری به بازار تحمیل نخواهد کرد ، چون نه باعث ایجاد فشار فروش در شهریورماه برای کارگزاری ها بوده و اعتبارات نیز از پشتوانه خوب و مناسبی برخوردار خواهند بود که این خبر خوب، تاثیری بر عملکرد بازار سرمایه ندارد.

علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین

نوسانات جزو لاینفک بزار سرمایه است اما آنچه طی دو هفته اخیر اتفاق افتاد را نمی توان نوسان دانست، بی تدبیری و تصمیمات ناصحیح موجب بی اعتمادی و ترس در بین سهامداران شده و این بی اعتمادی افراد را از بازار سرمایه فراری خواهد داد. این بی اعتمادی چه از روی نیت و چه از روی هیچ قصدی در میان سهامداران موج می زد که مشکل باید برای همیشه حل شود.

مانند گذشته سهام با پتانسیل همچنان به چشم می خورد و به نظر می رسد که هنوز در صنعت معدنی، فلزی، پالایشگاهی و بانکی مانند گذشته ظرفیت هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد ولی متاسفانه اتفاقات اخیر باعث شد سهام پرپتانسیل هم با آتش افت کل بازار  بسوزند.

علی یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه

وضعیت بورس تا هفته آتی ادامه خواهد داشت، البته تعدیل هایی در روز دوشنبه در قسمت اول بازار به چشم خورد که می‌توان گفت بازار واقعی در بخش اول تعریف شده  و قسمت دوم شامل سهام  مورد توجه سیستم های دولتی است، البته احتمال بهبود در بازار نیز وجود دارد ولی همچنان به صورت منفی این شرایط را طی خواهد کرد.

در خصوص سهام ارزنده نیز باید گفت سهم پیشرویی در بازار به چشم نمی خورد و سهامی که قبل از بقیه رشد کرده و نوید بازار بهتر را بدهد، هنوز شکل نگرفته است. در واقع برای سرمایه گذاری جدی هنوز نه گروه و نه سهمی وجود نداشته و باید منتظر شد که سهم ها خود را نشان بدهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تا سقف ۵میلیون تومان و تخفیف ۲۰درصدی؛

چشم بورس به دارا دوم روشن شد

در آخرین هفته مردادماه اتفاق افتاد؛

نخستین ماه منفی بورس در سال جاری

سقوط آزاد ۶۸۰۹۶.۶۶ واحدی شاخص در آخرین روز بازار؛

وقتی نسخه وزیر هم نوشدارو نشد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
عیارشون هفته بعد مشخص میشه
صیدی هستم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
آقای روحانی خودش از مردم خواست وارد بورس بشن وما هم این کارراکردیم ولی متا سفانه اندک سرمایه ای که داشتیم هم داره از دست میره لطفا دراین باره فکری به حال مردم بکنید که اکثرا 20الی30 میلیون بیشتر پول نداشتند ووارد این بازار شدن
صیدی هستم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
آقای روحانی خودش از مردم خواست وارد بورس بشن وما هم این کارراکردیم ولی متا سفانه اندک سرمایه ای که داشتیم هم داره از دست میره لطفا دراین باره فکری به حال مردم بکنید که اکثرا 20الی30 میلیون بیشتر پول نداشتند ووارد این بازار شدن
دولت پس اندازمو خورد.
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
پس انداز 30 سال کارو زحمت در طی چند هفته نابود شد.ما که زورمون به این ظالما نمیرسه. خدایا خودت بابت هر ضرری که به ما میزنند ضرر به جان خود و خانوادهاشان بزن.
الهی آمین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
وزارت اقتصاد با روسای بورس و کارگزاریا و حقوقیا دست بیکی کردن و جیب مردمو تو چند روز -60-70درصد خالی کردن ریختن به جیب خودشون. یعنی سهام را در اوج قیمت به مردم انداختند و بعد در چند روز قیمتهارو نصف کردند و دوباره همون سهام گرون فروخته شده به مردم را با نصف قیمت جایگزین کردند این دولت فقط جیب مردمو میزنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
لعنت خدا و رسول بر این دولت ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
نمایندگان مجلس اگر نماینده مردم هستید چرا در مقابل نابود شدن پس انداز مردم در کوره پولسوزی بورس صداتون در نمیاد ؟!!
سید محمود
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
نماینده مردم؟
هعی...