بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کسب ۱.۴۵۴ ریال سود به ازای هر سهم در گزارش سالیانه حسابرسی نشده؛

رشد ۱۱۲ درصدی سودآوری هلدینگ خلیج فارس

سود این پتروشیمی که معادل ۱.۴۵۴ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۲ درصدی را داشته و این در حالی است که در این گزارش سود سهام شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول) در محاسبات لحاظ نشده است.
کد خبر : ۲۲۵۹۰۲

رشد ۱۱۲ درصدی سودآوری هلدینگ خلیج فارس

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت هلدینگ خلیج فارس در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۲۰۸ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریالی شده است.

این سود که معادل ۱.۴۵۴ ریال به ازای هر سهم است نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۲ درصدی را داشته است. این در حالی است که در این گزارش سود سهام شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول) در محاسبات لحاظ نشده است.

رشد ۱۱۲ درصدی سودآوری هلدینگ خلیج فارس

علت اصلی رشد سودآوری شرکت را می‌توان افزایش سنگین سود ناشی از واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه عنوان کرد.

در حالی که سود ناشی از سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه پذیر به ۱۳۰ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال رسیده است، سود فروش ناشی از سرمایه گذاری‌ها به ۷۶ هزار و ۴۵ میلیارد ریال رسید.

این در حالی است که سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها در سال قبل کمتر از ۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

سود سهام دریافتی عمدتا شامل سود سهام دریافتی از شرکت پتروشیمی مبین به ارزش ۲۱.۷۴۷ میلیارد ریال، پتروشیمی پارس به ارزش ۳۱.۴۱۱ میلیارد ریال، پتروشیمی بندرامام ۱۰.۸۹۱ میلیارد ریال، پتروشیمی نوری ۲۰.۵۶۵ میلیارد ریال و پتروشیمی فجر به مبلغ ۷.۷۶۸ میلیارد ریال بوده است.

سود ناشی از فروش سهام نیز در سال مالی سپری شده عمدتا به مبلغ ۳۰.۲۸۶ میلیارد ریال از محل فروش بخشی از سهام شرکت پتروشیمی تندگویان، ۲۳.۲۴۲ میلیارد ریال بابت واگذاری سهام شرکت پتروشیمی هنگام، ۱۰.۳۱۰ میلیارد ریال بابت فروش بخشی از سهام شرکت پتروشیمی نوری و ۶.۵۵۲ میلیارد ریال بابت فروش سهام شرکت پتروشیمی ونیران آپادانا کسب کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اژغر
Switzerland
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
بله لحاظ نکردن تا رانت خواری شود....غیر از اینه...
مسئله ما همینه نه بازار...با یک عده کلاهبردار طرفیم