بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است.
کد خبر : ۲۲۵۹۰۵

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۲۸ مرداد ۱۳۹۹)

 

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.
پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۲۸ مرداد ۱۳۹۹)

ارزش کل صندوق‌های مختلط در پایان سه شنبه ۲۸ مرداد ماه سال جاری به ۴۸ هزار و ۸۴ میلیارد ریال رسیده است. ارزش صندوق‌های مختلط نسبت به هفته پیش کاهش بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی داشته است. همچنین با لحاظ کردن بازدهی منفی ۳.۵ درصدی در هفته سپری شده، شاهد خروج ۸۰۱ میلیارد ریال از منابع این صندوق‌ها هستیم.

• میانگین بازدهی ماهیانه و سالیانه این صندوق در ماه و سال منتهی به ۲۸ مرداد ماه سال جاری به ترتیب معادل ۲.۴ و ۲۵۹ درصد بوده است.

• بدترین عملکرد در میان صندوق‌های مختلط مربوط به صندوق آرمان سپهر آشنا با ۷.۶ درصد بازدهی منفی است. این صندوق همچنان به تخلف واضح خود در عدم رعایت حد نصاب‌های سرمایه گذاری ادامه داده و مشخص نیست علت عدم برخورد سازمان بورس با تخلف‌های مشهود این صندوق چیست؟ پس از این صندوق، صندوق مشترک پارس با ۶.۹ درصد بازدهی منفی بدترین عملکرد را داشته است. همچنین صندوق مشترک کوثر با ۰.۴ درصد بازدهی منفی و صندوق ارمغان ملل با ۱.۳۴ درصد بازدهی منفی، کمترین افت بازدهی را در میان صندوق‌ها مختلط داشته اند. همچنین لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به صندوق گنجینه مهر به روز نشده و بازدهی آن نیز به این ترتیب مربوط به ۲۸ مرداد نیست.

• بیشترین ارزش صندوق‌های مختلط به ترتیب متعلق به دو صندوق تجربه ایرانیان و گوهر نفیس تمدن با ۲۰.۷۳۲ و ۴.۸۵۵ میلیارد ریال و پس از آن مربوط به صندوق‌های نواندیشان و صندوق نیکی گستران با ۲۶۸ و ۳۲۹ میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد سبدگردان آبان زیر ذره‌بین رفت؛

بازدهی سالیانه ۱۰۶درصدی "صندوق مشترک پارس"

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

بازدهی سالیانه صندوق‌ها به ۳۶۵ درصد رسید

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

"الماس بیمه دی" با ۸۷درصد بازدهی سالیانه / "پارند پایدار سپهر" در صف آخر

ارسال نظر