بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
شرکت سبدگردان آگاه تشریح کرد:

سبدگردانی چیست؟/مزایای سبدگردانی اختصاصی

کد خبر : ۲۲۵۹۴۴
سبدگردانی چیست؟/مزایای سبدگردانی اختصاصی
با توجه به عملکرد و بازدهی بازار سرمایه در طی چند سال اخیر؛ این بازار به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه گذاری با هدف حفظ ارزش دارایی و کسب سود برای افراد مختلف تبدیل شده و ما شاهد رشد روزافزون سرمایه در بخش مالی و بازار سرمایه هستیم.
سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه نیازمند پایش مستمر این بازار، بررسی عملکرد شرکت‌های فعال در آن و تحلیل اخبار سیاسی و اقتصادی است، در نتیجه علاقه‌مندان ورود به بازار سرمایه باید دارای دانش تخصصی در این حوزه بوده و زمان بسیاری را صرف تحلیل‌ها و ارزیابی‌های مورد نیاز این بازار نمایند. سرمایه گذاران علاقه‌مند برای ورود به بازار بورس که هر یک از شروط لازم را نداشته؛ اما قصد بهره‌مندی از سود این بازار را داشته باشند، می‌توانند از متخصصان و مشاوران فعال این حوزه یاری گیرند و مدیریت سرمایه خود را برای سرمایه گذاری در بازار بورس به این متخصصان واگذار نمایند. امروزه این خدمت تحت عنوان سبدگردانی اختصاصی شناخته شده است.
سبدگردانی اختصاصی در حقیقت سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه بوده و عبارت است از تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار به نام سرمایه‌گذار معین، متناسب با اهداف مالی سرمایه گذار که توسط سبدگردان، در قالب قرارداد با مدت مشخص و به منظور کسب انتفاع برای سرمایه گذار انجام می‌پذیرد.

مزایای سبدگردانی اختصاصی
اختصاصی بودن
در سبدگردانی اختصاصی برای هر سرمایه گذار سبدی مختص به ایشان و متناسب با میزان ریسک‌پذیری و اهداف مالی سرمایه گذار تشکیل می‌شود.
سبدگردان با پایش مستمر بازار و سبد اختصاصی هر سرمایه گذار، با کنترل ریسک‌های موجود، بهترین سرمایه‌گذاری را برای وی انجام داده و ارزش دارایی‌های سرمایه گذار را افزایش می‌دهد. این سبد دارایی یا به اصطلاح پرتفوی افراد می‌تواند متشکل از دارایی‌های مختلفی باشد که؛ بر اساس تشخیص سبدگردان در جهت افزایش دارایی سرمایه گذار خریداری می‌شود.
انعطاف‌پذیری و تنوع دارایی‌ها
سبدگردانی اختصاصی برای هر سرمایه گذار امکان ابراز نظر و مالکیت سرمایه را نیز برای او به ارمغان می‌آورد و سرمایه گذار امکان دسترسی روزانه به سبد خود را داشته و قادر به رصد عملکرد و معاملات انجام شده توسط سبدگردان است. از طرفی در سبدگردانی ترکیب متنوعی از دارایی‌های مالی خرید می‌شود که صرفاً سهام نیست بلکه می‌تواند ترکیبی از اوراق با درآمد ثابت، صندوق‌های طلا، گواهی‌های کالایی و سهام شرکت‌های پذیرفته در بورس باشد. از این رو شخصی که در سبدگردانی اختصاصی سرمایه گذاری می‌کند نگرانی از بابت نوسانات بازار‌های موازی نخواهد داشت چرا که عمده بازار‌های موازی در سبد پوشش داده می‌شود.
عدم نیاز به دانش خاص و صرف وقت
یکی از مهم‌ترین چالش‌های سرمایه گذاران خصوصاً در مورد بازار سرمایه عدم آشنایی با این بازار و شناخت عوامل موثر بر این بازار است که در نتیجه برای این افراد تصمیم گیری در خصوص زمان ورود و یا خروج از بازار را دشوار می‌کند. از سوی دیگر پایش تمام بازارها، عملکرد شرکت‌ها و بررسی مسایل اقتصادی و سیاسی داخلی که هر یک به نوعی بر روند بازار سرمایه تاثیرگذار هستند، برای سرمایه گذاران امری زمان‌بر و دشوار است.
سبدگردانی اختصاصی برای افرادی که دانش تخصصی و یا زمان کافی برای پایش و تحلیل بازار سرمایه و عوامل تاثیر گذار بر این حوزه نداشته باشند، مناسب بوده و بدون صرف زمان و با استفاده از دانش افراد متخصصی که مدیریت سبد دارایی‌شان را به عهده دارند، از سود این بازار منتفع خواهند شد.
مدیریت حرفه‌ای
تفاوت عمده سبدگردانی اختصاصی در مقایسه با روش سرمایه گذاری مستقیم، بهره‌مندی از دانش بالای مالی متخصصان بازار سرمایه است که به طور مداوم در حال پایش بازار‌های داخلی و خارجی هستند؛ این متخصصان با تجربه سال‌ها فعالیت در بازار‌های مالی، شناخت و تسلط قابل قبولی بر صنایع و شرکت‌ها داشته و به دور از شایعات و هیجانات و با تکیه بر واقعیات بدست آمده از تحلیل‌های حرفه‌ای سرمایه گذاری امنی برای سرمایه گذاران فراهم آورند

معافیت از مالیات
یکی دیگر از مزایای مهم سبدگردانی اختصاصی؛ معافیت مالیاتی است. از آنجایی که بازار سرمایه می‌تواند به عنوان سپر تورمی عمل کرده و نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال حرکت دهد لذا مورد حمایت دولت‌ها بوده و یکی از طرح‌های تشویقی برای این بازار این است که سود حاصل از سبدگردانی که به سرمایه گذار تعلق می‌گیرد معاف از مالیات خواهد بود.
مخاطبان
تمام سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی که تمایل به کسب بازدهی بیشتر از سپرده گذاری در بانک‌ها بوده و به دنبال حفظ ارزش دارایی در قدم اول و خلق ثروت در بلند مدت هستند می‌توانند مخاطب سبدگردانی اختصاصی باشند. این افراد بدون نیاز به صرف وقت و یا دانش خاصی می‌تواندد با تکیه بر تجربه و تخصص مدیران مجرب سرمایه گذاری با تحمل ریسکی متناسب با شرایط مالی و ذهنی خود، در بلند مدت به ثروت بیشتر دست یابند..
شرکت سبدگردان آگاه
مدیریت دارایی آگاه با بهره‌گیری از تیم‌های مجزا و متخصص در ۴ حوزه مشاوره، سبدگردانی، تحلیل و پشتیبانی سرویس سبدگردانی اختصاصی با بیش از ۱۲ سال تجربه سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران توانسته سرمایه افراد را در طول این مدت ۴۰۰ برابر کرده و به عبارتی ۴۰، ۰۰۰% بازدهی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورد (از فروردین ۸۷ تا تیر ۹۹). همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید مدیریت دارایی آگاه پربازده‌ترین بستر سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازار‌ها در کشور بوده است.

سبدگردانی چیست؟/مزایای سبدگردانی اختصاصی

در حال حاضر حداقل سرمایه لازم برای انجام سبدگردانی اختصاصی در شرکت سبدگردان آگاه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است. اگر دارای شرایط مذکور هستید می‌توانید با کلیک بر روی دکمه زیر فرم مربوط را تکمیل نموده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس مشاوران ما باشید.
 
سبدگردانی چیست؟/مزایای سبدگردانی اختصاصی
اشتراک گذاری :