بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تقویت شائبه مدیریت شاخص

زمانی که افراد خبره با شناخت کافی در بازار حضور دارند، اما رفتار‌های آماتور از بازار دیده می‌شود، شائبه مدیریت شاخص از طریق اخبار یا بازگشایش‌ها تقویت می‌شود.  
کد خبر : ۲۲۵۹۹۶
تقویت شائبه مدیریت شاخص
 
احسان بدیعی، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: وضعیت کلی بازار در زمان بازگشایی و توقف نماد‌ها بسیار تاثیرگذار است، باز شدن پیش از موعد نماد پالایشی‌ها با چه هدفی انجام شد، حتی اگر بی هدف نیز اتفاق افتاده باشد به کلیت بازار لطمه وارد کرد. 

وی تصریح کرد: بخشی از بازار منفی هفته‌های اخیر به دولت بازمی گردد چرا که ناهماهنگی دو وزارتخانه و موضوع مهمی، چون واگذاری دارایی‌های مالی دولت (که در بودجه سال جاری اتکای زیادی به منبع درآمدی خود دارد) تاثیربدی بر بازار سرمایه گذاشت.

بدیعی در بررسی وضعیت بازار عنوان کرد:حرکت هفته جاری بازار به رفتار معاملاتی، کلیت بازار برای سهم‌های لیدر و حمایت‌های بازار بستگی داشته و به نظر می‌رسد که فشار فروش تا هفته آتی پابرجا باشد. در صورت رسیدن شاخص به یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، شاهد واکنش در بازار هم هستیم، ولی امیدواریم که دچار دوره فرسایشی ازنزول نشویم.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان اضافه کرد: بخشنامه بانک مرکزی و سازمان بورس نیز فشاری به بازار تحمیل نخواهد کرد، زیرا عاملی بر ایجاد فشار فروش در شهریورماه برای کارگزاری‌ها نبوده و اعتبارات نیز از پشتوانه خوب و مناسبی برخوردار خواهند بود که این خبر خوب، تاثیری بر عملکرد بازار سرمایه ندارد.
 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تنفس در "بورس" اجتناب ناپذیر بود

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بورس" حمایت میخواهد نه شعار!

در آخرین هفته مردادماه اتفاق افتاد؛

نخستین ماه منفی بورس در سال جاری

ارسال نظر