بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اقدامات دولت و تضعیف جبهه خریدار

یکی از عوامل جهت دهی مثبت به بورس، تغییر در قوانین متعدد به نفع بازار و "نقد شونده" شدن آن است. دیگری نیز به اقدامات دولت باز می‌گردد که در ماه‌های اخیر اقدام به تامین مالی از بازار کرده و باعث شده جبهه خریدار تضعیف شود، بنابراین امری که به وضعیت بازار بهبود می‌بخشد" تزریق منابع" است.
کد خبر : ۲۲۶۱۳۱
اقدامات دولت وتضعیف جبهه خریدار
 
ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: شاخص در مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی قرار گرفته و ۲ مسئله می‌تواند بازار را جهت داده و وضعیت را به حالت نرمال برگرداند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل "تغییر در قوانین متعدد به نفع بازار و نقد شونده شدن" آن است. دیگری نیز به اقدامات دولت باز می‌گردد که در ماه‌های اخیر اقدام به تامین مالی از بازار کرده و باعث شده جبهه خریدار تضعیف شود، بنابراین امری که به وضعیت بازار بهبود می‌بخشد" تزریق منابع" است.

این کارشناس بازار سرمایه تزریق منابع را به دو شکل امکان پذیر دانست و عنوان کرد: در روش اول لازم است که نقدینگی از سطح جامعه تامین شود که لازم است سود بانکی کاهش داشته و "شِبه پول" به "پول" تبدیل و به بازار تزریق شود، در همین زمینه باید منتظر سیاست‌گذاری پولی و ایده بانک مرکزی باشیم.

هلالات ادامه داد: روش دوم این است که سبدها، اعتبارات و قوانینی از این دست، شرایطی را ایجاد کند که یکسری صندوق‌های سبد‌ها در فضای خرید قرار بگیرند؛ بنابراین ۲ موضوع ذکر شده می‌تواند به بازار کمک شایانی داشته باشد. قسمت اول که تغییر در قوانین است، انجام شده و کار خاص دیگری باقی نمانده، اما قسمت دوم که بحث بر تزریق منابع توسط صندوق‌ها، نهاد‌های مالی بزرگ، حمایت حقوقی‌ها و هلدینگ‌ها از زیرمجموعه‌های خود آنهاست، مقرر شد امروز آغاز خواهد شد. 

این کارشناس بازار سرمایه همچنین اظهار کرد: حمایت و حجم آن بر نماد‌های بزرگ، در پایان بازار امروز مشخص خواهد شد و از این جهت معاملات روز جاری بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد.

هلالات در خصوص سفارش گذاری حقوقی‌ها در بازار امروز گفت: در نماد‌های منفی خرید حقوقی‌ها چند برابر فروش بوده، اما روز‌های قبل سفارش گذاری حقوقی‌ها افزایش و فروش سنگین داشتند که ناشی از عملکرد صندوق‌هایی بود که در مرحله ابطال قرار داشت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل سابق بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نرخ سود بالای ۲۵درصد بانکی، طمع یا حیله ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصت ها را شکار کنید

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

آیا پشتیبانی دولت از بورس ادامه‌دار است

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش دلار نیما و گزارش خوب شرکت‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
خداوند این از خدا بیخبران را که پس انداز یک عمر ما را طی چند هقته نابود کردن لعنت و نابود نماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
دولت ....... در این اوضاع سخت اقتصادی بجای کمک به مردم هر چی هم که مردم داشتند ازشون گرفت.دولت ما دشمن ما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
چی شد دولت مردان،با این افتضاحی که بوجود آوردید و هر روز قوانیت مختلفی وضع میکردید و سلب اعتماد کردید، دارا به سارا تبدیل خواهد شد،قالیباف رئیس بورس استعفا. راست میگفتن،چند سال پیش هم بورس رو به کشیدی،بس نبود. در این سازمان مگه گنج چال کردی که دوباره بازگشتی. اگر فکر جیب مردم بدبخت هستی که مال و اموال ماشین و... رو فوختن تا سودی کسب کنند ،بهترین و عاقلانه تصمیم استعفا است،استعفا