بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
تا سقف ۵میلیون تومان و تخفیف ۲۰درصدی؛

چشم بورس به دارا دوم روشن شد

سر انجام پس از کش و قوس‌های فراوان و اختلاف نظر‌ها از بامداد امروز پذیره نویسی دارا دوم آغاز شد.
کد خبر : ۲۲۶۲۶۲

چشم بورس به دارا دوم روشن شدبه گزارش خبرنگار بورس نیوز، سر انجام پس از کش و قوس‌های فراوان و اختلاف نظر‌هایی که درباره عرضه دارا دوم بین دو وزارتخانه اقتصاد و نفت به وجود آمده بود پذیره نویسی این صندوق پالایشی از بامداد امروز آغاز شد.

این صندوق متشکل از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران است که برای عرضه مدنظر قرار گرفته است.

سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی عرضه شده و تمام افرادی که کارت ملی دارند تا سقف ۵ میلیون تومان می‌توانند سهام این صندوق را خریداری کنند.

پذیره نویسی این صندوق صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی‌توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

بر این اساس، حداکثر تعداد واحد‌های سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری است.
پذیره‌نویسی به صورت همزمان از طریق بورس و شبکه بانکی کشور برای افراد حقیقی دارای در حال انجام است.

پنج درصد از مبلغ جمع آوری شده در دوره پذیره نویسی به بازارگردانی واحد‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق تخصیص می‌یابد و جزو دارایی‌های صندوق محاسبه می‌شود.

پذیره نویسی واحد‌های این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفاً از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی صورت می‌گیرد و اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب برای خرید واحد‌ها اقدام کنند و هر شخص می‌تواند صرفاً یکی از این دو روش را انتخاب کند.

گفتنی است؛ پذیره نویس دارا دوم تا پایان چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ ادامه دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
باز سریال تلویزیونی دولت شروع شد وبورس نیوز هم دستوری عمل میکنه از دیروز کامنتهارو نمیزاره .
معلون نیست باز چه تعداد از مردمو میخان بدبخت کنن .
هر چی دولت داشته باشه و به نفع دولت باشه بی ارزش هم باشه طلاش میکنه ولی هر چی مردم داشته باشن طلا هم باشه بی ارزشش میکنه . الا برکت الله .
خلایق هر چه لایق
زهرا اعتمادی
Germany
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
سلام. مردم برای خرید صندوق دارای دوم با مشکل روبرو هستند به این صورت که فقط آنلاینها قادر به خرید هستند و مشتریهایی که بصورت اینترنتی (آفلاین) همیشه خرید میکنند تدابیری برای خرید این عده اندیشیده نشده و قادر به خرید نیستند... لطفا در صورت توان این مشکل را پیگیری بفرمایید. ممنون
joker
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
خدا وکیلی انصاف نیست 207 اتومات خشک فرمان برقی مشکی 346 میلیون قیمت میخوره خاک برسر یک برگه سهام کنم که الان قیمتش زیرش 1000 تومن هست
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
عزیز چون برای کم نشون دادن قیمت سهمها افزایش سرمایه های چند هزار درصدی میدن همون ماشینو ده میلیون سهم کنی الان توی بورس باید ۳۵ تومن بشه ولی توی بورس ما الان ۳۵۰ تومن فروش میره .
مهدی پویاخواه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
سلام دوستان یه سوالم داشتم اگه کسی میدونه منو راهنمایی کنه ممنون میشم
من الان سهام دارا دوم رو خریداری کردم ولی فامیلیمو اشتباه ثبت کردم ولی کد ملی اسم نام پدر همه چی درسته آیا مشکل ساز میشه ؟
یک ایرانی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
الان اگه گه خریده بودیم تا حالا میشدبا بهره خوبی فروخت یا لااقل میشد به مسؤولی که بورس و کنترل میکنه خوروند خاک بر سرتون با اداره کردنتون کم خون این ملتو تو شیشه بکنید