بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
یک برنامه افزایش سرمایه جذاب هم در دست بررسی که ظرف روزهای آتی در مورد این افزایش سرمایه اطلاع رسانی خواهد
کد خبر : ۲۲۶۲۷۶

مجموعه ای از اخبار خوش در

به گزارش بورس نیوز، روز دوشنبه فاز دوم کارخانه ویتانا در زمینه تولید انواع بیسکویت با حضور معاون رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
همچنین در این مراسم هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان حضور داشتند.
لازم به ذکر است که فاز اول کارخانه ویتانا سال گذشته با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی، توسط نوبخت به بهره برداری رسیده بود. فاز دوم نیز با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان با هدف تولید محصولات فرآوری ویفر با ظرفیت اسمی روزانه ۲۰۰ تن محصول و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر هم دوشنبه رسما افتتاح شد.

مجموعه ای از اخبار خوش در

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم گفت: شرکت "ویتانا" از خاطرات خوش کودکی بسیاری از مردم است که طی ده ها سال فعالیت، به وعده های خود در توسعه و مشارکت در رونق اقتصادی وفادار بوده است. انتظار داریم در سال جهش تولید، ویتانا فعالیت خود را با شتاب بیشتری ادامه دهد.

همچنین روز گذشته با حضور نوبخت، کلنگ زنی فاز سوم شرکت ویتانا هم انجام شد. این طرح مربوط به کارخانه جدید تولید بیسکویت با ظرفیت ۵۰۰ تنی خواهد بود و برآورد شده این کارخانه ظرف ۲۴ ماه به بهره برداری برسد. این خط تولید با پشتوانه بازارهای صادراتی راه اندازی می شود و ویتانا در حال حاضر در ۵ کشور، مشغول راه اندازی دفاتر صادراتی جدید است و تا صادرات خود را تقویت کند.

مدیرعامل شرکت ویتانا در مراسم افتتاح پروژه کاسپین گفت: شرکت ویتانا یک زیرمجموعه در حوزه آدامس و تافی و ژله راه اندازی کرده که تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید خریداری شده و تا پایان امسال به مرحله تولید و عرضه محصول در بازار خواهیم رسید. این طرح یکی از سریع ترین طرح های توسعه ای در صنعت شیرینی و شکلات بوده که البته فروش محصولات این شرکت هم مانند سایر شرکت های زیرمجموعه، از طریق شرکت اصلی انجام خواهد شد.

وی افزود: شرکت ویتانا در سال آینده رشد بسیار چشمگیری خواهد داشت.

مجموعه ای از اخبار خوش در

قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت ویتانا مهندس نکویان نیز در این مراسم اظهار کرد: ویتانا بر اساس راهبرد پیش بینی شده، در حال تبدیل شدن به یک هلدینگ سرمایه گذاری در صنعت غذایی است و در حال حاضر سرمایه گذاری های گسترده ای را آغاز کرده است. اوایل سال جاری شرکت ویتانا اقدام به خرید شرکت غنچه پرور کرده که تولیدکننده غذای کودک است. غنچه پرور به لحاظ حجم فروش و سودآوری، به زودی شرکتی در حد و اندازه شرکت ویتانا خواهد بود.
درخواست پذیرش غنچه پرور که ۵۱ درصد سهام آن در تملک ویتانا است، اواخر شهریور ماه به فرابورس ارسال خواهد شد و به زودی این شرکت هم روانه بازار سرمایه خواهد شد.
برنامه های توسعه ای هم مطابق برنامه زمانی از پیش تعیین شده، در حال اجرا است.
ویتانا همچنین مدتی است به حوزه تولید پوشاک مادران باردار و کودکان زیر ۱۰ سال هم ورود کرده است. علاوه بر این مجوزهای تاسیس فروشگاه های زنجیره ای هم توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه اخذ شده و فروشگاه های زنجیره ای راه اندازی شده که در زمینه تولیدات محصولات مادر و کودک است که کاری یونیک و بی نظیر در کشور بوده است. فعلا مکان یابی این طرح انجام شده و خریداری املاک مورد نیاز برای راه اندازی این طرح در حال انجام است و ۱۰ شعبه اضافه خواهد شد. ضمن اینکه شرکت ویتانا با توجه به ورود محصولات جدید، به حوزه فروش اینترنتی هم ورود کرده و مجوزهای لازم را هم از مراجع ذیصلاح اخذ کرده و این طرح های مثبت همگی در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

یک برنامه افزایش سرمایه جذاب هم در دست بررسی که ظرف روزهای آتی در مورد این افزایش سرمایه اطلاع رسانی خواهد شد.

مجموعه ای از اخبار خوش در

سماواتی مشاور مدیرعامل شرکت ویتانا در بازار سرمایه هم در حاشیه این مراسم گفت: ویتانا به زودی وارد بازار اول فرابورس خواهدشد. مدارک لازم ارائه شده و منتظر تشکیل جلسه فرابورس هستیم تا این مهم به وقوع بپیوندند. مهمترین مزیت انتقال نماد شرکت به بازار اول فرابورس این است که ورود به این سهم برای سرمایه گذاری های نهادی و صندوق های سرمایه گذاری، جذاب تر باشد که اخیرا هم شاهد حضور پررنگ تر صندوق های سرمایه گذاری در این سهم هستیم.

وی در خصوص دلایل حجم بالای معاملات حقیقی ها اینکه چرا نماد این شرکت در چند وقت اخیر ویتانا دائما در واچ لیست حجم معاملات مشکوک بوده، بیان کرد: باتوجه به اینکه این مدت در بسیاری از گروه های بازار سرمایه، قیمت سهام به بالاتر از ارزش ذاتی رسیده، و سرمایه گذاران شاهد بوده اند که "غویتا" در ریزش های اخیر، جزو سهم هایی بوده که کمترین آسیب را دیده و حتی در موج اول ریزش ها، نه فقط سهام این شرکت ریزشی نداشته، بلکه حتی رشدهایی هم داشته است. این موارد شاید برای سرمایه گذاران جذابیت ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است شرکت ویتانا ظاهرا برنامه های دیگری هم در دست انجام دارد که به جذابیت سهام این شرکت دامن زده است. طبق شنیده های موثق بورس نیوز، شرکت ویتانا سهام شرکت جدیدی را هم تملک کرده تا زنجیره ارزش در این شرکت، تکمیل تر از قبل گردد.
ضمن اینکه بد نیست بدانید که شرکت ویتانا ارز دولتی دریافت نمی کند و کلیه خریدهای شرکت با ارز نیمایی تامین می گردد. بنابراین انتظار افزایش عجیب و غریبی هم در بهای تمام شده محصولات این شرکت نداریم.

مجموعه ای از اخبار خوش در

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سروش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
متشکرم از خبری که گذاشتید