بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

خروج بیش از ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال از منابع صندوق

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۴۴۳ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته قبل در حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۶۴۰۵

خروج بیش از ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال از منابع صندوق

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۴۴۳ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته قبل در حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال کاهش را نشان می‌دهد.

در این هفته با توجه به وضعیت منفی بازار سرمایه شاهد خروج بیش از ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال از منابع صندوق‌های در سهام هستیم که در حدود ۷ درصد از منابع سرمایه گذاری شده در این صندوق‌ها است. لازم به ذکر است که این ۷ درصد بدون در نظر گرفتن بازدهی منفی صندوق‌ها در هفته گذشته بوده است.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که تنها در دو هفته اخیر در حدود ۱۵ درصد از منابع صندوق‌های سهامی خارج شده است. پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

خروج بیش از ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال از منابع صندوقخروج بیش از ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال از منابع صندوقخروج بیش از ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال از منابع صندوقخروج بیش از ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال از منابع صندوق

• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۴ شهریور ماه سال جاری به ۴۴۳ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال رسید که نشان دهنده کاهش ارزش در حدود ۸۰ هزار میلیارد ریالی است. خروج ۳۸ هزار میلیارد ریال منابع از این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری و همچنین بازدهی منفی متوسط ۷.۹ درصدی این صندوق‌ها در هفته گذشته، منجر به این کاهش ارزش سنگین و کم سابقه در طول یک هفته شده است.

• بیشترین خروج منابع مالی از صندوق‌ها در یک هفته اخیر در صندوق زرین پارسیان با خروج در حدود ۴۵۰ میلیارد تومانی روی داده است. پس از آن صندوق‌های ثروت آفرین تمدن و امید توسعه با ابطال ۳۵۱ و ۲۷۸ میلیارد تومانی قرار دارند. همچنین بیشترین جذب منابع مالی در صندوق‌های سهامی در هفته گذشته در صندوق‌های هستی بخش آگاه و سپهر کاریزما به ۵۴ و ۳۱ میلیارد تومان صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید صورت گرفته است.

• در بازه یک هفته اخیر تمامی صندوق‌ها بازدهی منفی داشته اند و در یک ماه گذشته نیز تنها دو صندوق سرمایه گذاری بازدهی مثبت را ثبت کرده اند. بازدهی متوسط صندوق‌های در سهم در یک هفته گذشته به منفی ۷.۹ درصد رسیده است. این در حالی است که بازدهی بازار سرمایه بر اساس معیار شاخص کل ۹.۶ درصد منفی بوده است و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن نیز منفی ۷.۳ درصد بوده است.

• بدترین عملکرد هفتگی در میان صندوق‌های در سهم مربوط به صندوق سرمایه گذاری سبحان با ۱۰.۸ درصد بازدهی منفی بوده است. پس از آن صندوق‌های ایساتیس پویای یزد و صندوق سرمایه گذاری سینا به ترتیب با -۱۰.۳ و -۱۰.۲ درصد بازدهی قرار دارند. کمترین بازدهی منفی هفتگی نیز مربوط به صندوق تدبیرگران با بازدهی منفی ۰.۳ درصدی بوده است و پس از آن صندوق‌های نقش جهان و آتیه درخشان مس با -۴.۴ و -۴.۹ درصد بازدهی بوده است.

• بدترین بازدهی ماهیانه را نیز صندوق امید توسعه با ۱۹.۶ درصد بازدهی منفی از آن خود نموده است. صندوق رشد سامان و کارگزاری بانک صادرات نیز با ۱۸.۷ و ۱۷.۵ درصد بازدهی منفی پس از این صندوق قرار دارند.

• بازدهی متوسط سالیانه صندوق‌های در سهم به ۴۴۳ درصد رسیده است. بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق ارزش کاوان آینده با ۷۰۳ درصد بازدهی و پس از آن مربوط به صندوق‌های نقش جهان و اندیشه خبرگان سهام با ۶۵۰ و ۵۵۱ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های افق، پیشرو و قابل معامله تدبیرگران فردا به ترتیب با ۲۹۳، ۳۰۸ و ۳۱۴ درصد بازدهی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر