بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: مجموعه‌های تولید کننده فولاد نباید به هیچ وجه دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند. همچنین مجموعه‌های معدنی هم نباید در حوزه‌های فولاد ورود کنند، ولی متاسفانه الان شاهد هستیم که این مجموعه‌ها در حوزه‌های غیر تخصصی خود نیز حضور دارند..
کد خبر : ۲۲۶۴۲۳

به گزارش بورس نیوز، محسن دهنوی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز در اکوسیستم صنعت فولاد کشور، فولاد مبارکه سپاهان مهم‌ترین تولید کننده بوده و این مجموعه بزرگترین دستاورد صنعتی انقلاب اسلامی است. طی سال گذشته مسئله تامین فولاد و محصولات فولادی برای صنایع و مصرف کنندگان خرد یکی از مسائل و دغدغه‌های کشور بود که براساس برآورد‌های اولیه انجام شده، مشخص شد در تولید مشکل خاصی نداریم و چنانچه کمبود و نقصی وجود دارد در توزیع است. زیرساخت توزیع کشور مناسب نیست و همین باعث شده برای مردم مشکلاتی ایجاد شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خانه ملت ادامه داد:اگر ظرفیت‌های جدیدی که در توسعه فولادمبارکه پیش بینی شده به بهره برداری برسد و به چرخه تولید کشور اضافه شود، حتی امکان صادرات این محصولات را نیز داریم. این امر هم به لحاظ کمک به کشور‌های منطقه و هم به لحاظ ایجاد قدرت نرم برای کشور و تحریم ناپذیری اقدام مهمی به شمار می‌آید.

وی با انتقاد از بروز مشکلاتی در زمینه اکتشافات معادن افزود: در حوزه اکتشاف معادن و سیاست گذاری مدیریت منابع اشکالاتی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین اشکالات عدم توجه کافی به اکتشافات جدید است. منابع در حال بهره برداری تا زمان مشخصی نیاز‌ها را تامین می‌کند و این نشان می‌دهد که باید در سال‌های آینده سرمایه گذاری زیادی در حوزه اکتشاف معادن جدید انجام دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: مجموعه‌های تولید کننده فولاد نباید به هیچ وجه دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند. همچنین مجموعه‌های معدنی هم نباید در حوزه‌های فولاد ورود کنند، ولی متاسفانه الان شاهد هستیم که این مجموعه‌ها در حوزه‌های غیر تخصصی خود نیز حضور دارند. وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به عنوان متولی، این موضوع را مدیریت کرده تا هر مجموعه در جایگاه خود به فعالیت ادامه دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر