بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

توسعه ظرفیت اقتصادی کشور با فروش سهام طرح های عمومی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورت توسعه اقتصادی کشور زمینه برای اخذ مالیات بیشتر در آینده فراهم شده و در این راستا امکان تامین مالی سالم و مناسب برای دولت در بودجه هم ایجاد می‌شود.
کد خبر : ۲۲۶۴۹۶

توسعه ظرفیت اقتصادی کشور با فروش سهام طرح های عمومی

به گزارش بورس نیوز، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه جبران کسری بودجه کشور به روش استقراض از بانک مرکزی از نظر علم اقتصاد اقدامی سالم محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: استقراض در زمانی که نرخ رشد تولید ثابت بوده یعنی تامین منابع از جیب مردم و یا به عبارتی دیگر تامین مالی از طریق مالیات تورمی به حساب می‌آید.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت افزود: دولت برای تامین منابع مالی خود می‌تواند، از روش‌های متداول فروش صکوک، اوراق سلف و ... بر مبنای ارزش دارایی‌هایش اقدام کند، البته نباید این درآمد‌ها را صرف هزینه‌های جاری کشور کند بلکه در پروژه‌هایی با ظرفیت افزایش تولید که منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شوند، باید سرمایه‌گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت توسعه اقتصادی کشور زمینه برای اخذ مالیات بیشتر در آینده فراهم شده و در این راستا امکان تامین مالی سالم و مناسب برای دولت در بودجه هم ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دولت می‌تواند، سهام بسیاری از طرح‌های عمومی مانند سهام فاز‌های مختلف پارس جنوبی را در بازار بورس و اوراق بهادار بفروش برساند، تاکید کرد: مسئولان دولتی در شرایط کنونی اقتصادی با وجود فشار تحریم‌ها و شیوع کرونا باید با فروش اینگونه سهام‌ها و صرف درآمد حاصله از آن‌ها برای تکمیل سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، ظرفیت اقتصادی کشور را توسعه دهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"منابع صندوق توسعه ملی" نوشدارویی زیر تابلوی قرمز

گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری در سهام؛

جذب ۷۹۳ میلیارد تومان منابع مالی جدید در هفته گذشته

ارسال نظر