بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
عملکرد این بانک برای سهامداران، مطلوب‌تر شد؛

ادامه روند درآمدسازی "ونوین"

یکی از دغدغه‌های اصلی سهامداران این بانک عدم شناسایی سود خالصی مطلوب در سال مالی ۱۳۹۹ و احتمال بالای عدم تقسیم سودی محسوس در مجامع چند ساله آتی شرکت است.
کد خبر : ۲۲۶۵۳۸

ادامه روند درآمد سازی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از افت بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت هر سهم بانک اقتصاد نوین در هفته‌های گذشته، گزارش عملکرد مردادماه این بانک حاکی از ادامه شناسایی مازاد درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های بانکداری است.

ادامه روند درآمد سازی

در اینکه اکثر بانک‌های کشور به ویژه پس از کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در ماه‌های ابتدایی سال موفق به ثبت درآمد‌های مازاد فعالیت‌های بانکداری شده‌اند جای شکی نیست اما؛ اینکه این روند به ویژه پس از چراغ سبز بانک مرکزی مبنی بر افزایش سود پرداختی به سپرده‌های بانکی در ماه گذشته همچنان ادامه یابد یا خیر سوالی است که در ماه‌های آتی می‌توان جوابش را یافت.

با احتساب ۳۳۷میلیارد ریال درآمد مازاد شناسایی شده این بانک در مردادماه، مجموع مازاد درآمد‌های ناشی از فعالیت بانکداری این بانک در ۵ ماهه نخست به ۹۶۰ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با کسری سال گذشته نشان از عملکرد مطلوب‌تر این بانک دارد.

البته همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی سهامداران این بانک عدم شناسایی سود خالصی مطلوب در سال مالی ۱۳۹۹ و احتمال بالای عدم تقسیم سودی محسوس در مجامع چند ساله آتی شرکت است. همچنین باید منتظر ماند تا اثر افزایش مجدد نرخ‌های سود بانکی در صورت‌های مالی میان دوره ماه‌های آتی این بانک آشکار شود تا بتوان نمایی شفاف‌تر از سودآوری این شرکت ترسیم کرد.

لازم به ذکر است، آنچه در خصوص نحوه گزارشدهی بانک‌ها کاملا مشهود بوده، اعتبار پایین گزارش‌های میاندوره حسابرسی نشده بوده چرا که در سال‌های اخیر گزارشات حسابرسان و الزامات بانک مرکزی تعیین کنند سود واقعی این شرکت‌ها است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بیشترین میزان درآمد این بانک بنفش‌پوش بررسی شد؛

"ونوین" و تراز مثبت ۶ درصد

ارسال نظر