بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
افت نرخ کلر مایع و کاهش شدید مبالغ فروش در مرداد ماه؛

پایان نا خوش "شکلر" در سال مالی ۱۳۹۹

کلیه شرکت‌های دارای تاسیسات کلر آلکالی که عمدتا مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده pvc نظیر پتروشیمی‌های آبادان، اروند بودند نیز از فروشندگان اصلی این محصول در کشور هستند.
کد خبر : ۲۲۶۶۳۲

پایان نا خوش

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم اینکه سهام شرکت نیرو کلر در ماه‌های اخیر بر خلاف بخش عمده‌ای از سهام شرکت‌های فعال بورس افت قیمت محسوسی را شاهد نبوده، اما به نظر نمی‌رسد قیمت سهام این شرکت از رشد قابل توجهی هم در ماه‌های آتی برخوردار باشد.

پایان نا خوش

با این حال شرکت نیروکلر ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ را در اردیبهشت ماه با تحقق ۱.۲۸۷ ریال سود خالص به ازای هر سهم به پایان رساند، گزارش‌های عملکرد ماهانه این شرکت نشان از رشد نرخ‌های فروش محصولات دارد.

گزارش‌های عملکرد ماه‌های اخیر این شرکت نشان از رشد مجدد نرخ‌های فروش سود پرک دارد که از نکات امیدوارکننده روند ماه‌های انتهای سال مالی ۱۳۹۹ این شرکت نیز بوده و سود پرک که به عنوان یکی از محصولات جانبی تولید کلر در شرکت نیروکلر محسوب می‌شود و در مصارف مختلفی نظیر شوینده‌ها کاربرد دارد، از اصلی‌ترین محصولات این شرکت از نظر مبلغی و مقداری است.

لازم به ذکر است، کلیه شرکت‌های دارای تاسیسات کلر آلکالی که عمدتا مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده pvc نظیر پتروشیمی‌های آبادان، اروند بودند نیز از فروشندگان اصلی این محصول در کشور هستند.

از نکات قابل توجه عملکرد مرداد ماه این شرکت می‌توان به افت چشمگیر نرخ‌های فروش کلر مایع و البته مجموع مبالغ فروش این ماه در مقایسه با ماه‌های گذشته اشاره داشت.

در مجموع کل مبالغ فروش این شرکت در مرداد ماه به ۱۳۱ میلیارد ریال رسید که با توجه به فروش در حدود ۱.۹۸۱ میلیارد ریالی این شرکت در سال مالی جاری، عملکردی مناسب محسوب نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر