بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
ادامه رشد معنادار نرخ‌های انواع روانکار همزمان با رشد نرخ دلار؛

"شرانل" و چالش افت قیمت سهام

محصولات اصلی شرکت پارافین وکس، ضد یخ و انواع روانکار بوده که شرکت در سال جاری شاهد افزایش قیمت معنادار این محصولات در مقایسه با ماه‌های انتهایی سال گذشته است.
کد خبر : ۲۲۶۶۶۳

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از اعلام سود خالص ۳۱۸ ریالی به ازای هر سهم و تعدیل منفی ۲۲ درصدی سودآوری شرکت نفت ایرانل در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، اکنون شاهد رشد قیمت نرخ‌های فروش محصولات با اهمیت این شرکت در ماه‌های اخیر هستیم.

با این وجود نمی‌توان از افت در حدود ۴۰ درصدی قیمت سهام این شرکت در ماه اخیر به راحتی عبور کرد و شاید ادامه روند ناامیدکننده گزارش‌های این شرکت در دوره‌های مالی آینده این افت قیمت را توجیه‌پذیرتر هم کند.

از نکات قابل توجه گزارش عملکرد ماهانه این شرکت می‌توان به اختلاف معنادار در حدود ۲۵ درصدی نرخ‌های فروش روانکار‌های داخلی و صادراتی اشاره کرد که این موضوع در نوع خود جالب و البته عجیب به نظر می‌رسد.

(نرخ روانکار‌های صادراتی این شرکت در مردادماه به ازای هر متر مکعب ۶۳.۲ میلیون ریال به فروش رسیده است)

محصولات اصلی شرکت پارافین وکس، ضد یخ و انواع روانکار بوده که شرکت در سال جاری شاهد افزایش قیمت معنادار این محصولات در مقایسه با ماه‌های انتهایی سال گذشته است.

مجموع فروش شرکت در دوره یک ماهه مرداد ماه در حدود ۳.۵۰۱ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ۱۲.۸۸۹ میلیارد ریال مجموع فروش ۵ ماهه ابتدایی این شرکت عملکردی مطلوب ارزیابی می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد ۵.۱۸۱ میلیارد ریالی این شرکت روانکار در آبان ثبت شد؛

افزایش درآمد ۱۳درصدی "شرانل"

آیا تغییرات احتمالی نرخ دلار معادلات سودآوری این شرکت را برهم میزند؛

"شرانل" و جبران عملکرد ضعیف ۳ماهه نخست

گزارش بورس نیوز از یک روانکار:

دو طرح آتی "شرانل" با سرمایه ۲ میلیارد ریالی

ارسال نظر