بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
مگر میشه غول بزرگی همانند "شستا" به حال خودش رها شود و مجموعه تامین اجتماعی برای بازارگردانی آن دست به اقدامی مناسب برای تضعیف مالی سهامداران آنجام ندهد و اعتماد سرمایه‌گذاران خود را به راحتی از دست بدهد!
کد خبر : ۲۲۶۶۸۰

سهامداران عمده خودش هم حاضر به بازار گردانی‌نیستند؟

به گزارش بورس‌نیوز، در حالیکه ارزش بازار "شستا" تا همین یک‌ماه پیش به بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد ریالی رسیده بود، با ریزش شدید بازار سرمایه، نزدیک به ۲۰۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش این هلدینگ بر باد رفته است.

بسیاری از سهامداران معتقدند، رشد شارپی قیمت سهام شستا، باعث هم‌افزایی در کلیت بازار نشد، ولی اینک یکی از صف‌های فروشی است که باعث ایجاد جو فروش در کل بازار شده است.

سهامداران عمده خودش هم حاضر به بازار گردانی‌نیستند؟

فعالان و سهامداران بازار سرمایه انتظار داشتند، دولت، وزارت اقتصاد و رفاه و همچنین سازمان بورس، برنامه مدونی برای بازارگردانی و یا متعادل سازی در چنین شرایطی برای این غول بورس پیش‌بینی کرده باشند که فعلا خبری از آن نیست!

مگر می‌شود غول بزرگی همانند "شستا" به حال خودش رها شود و مجموعه تامین اجتماعی برای بازارگردانی آن دست به اقدامی مناسب نزند تا سهامداران این شرکت، از لحاظ مالی تضعیف نشوند و از سوی دیگر، اعتماد سرمایه‌گذاران خود را هم از دست ندهد!

مگر می‌شود به راحتی چشم‌بست روی اموال بازنشستگان و اجازه آب شدن آن را داد البته این انتظار نیست که پول حبه کند به بازار، بلکه سهام خودشان را حمایت کند!

چه شد "شستا" که روزی سوگولی بازار سرمایه بود الان بچه سر راهی بازار سرمایه شده و حتی سهامداران عمده خودش هم حاضر به بازار گردانی‌نیستند؟

چرا افرادی که در لباس اهالی بورس هستند، یکدفه گرگی در لباس میش می‌شوند!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار برمی‌گردد، ولی...

پیش بینی کارشناسان از وضعیت بازار؛

حرکت شاخص هفته آینده به کدام سمت است؟

وقتی حامیان بازار، اندازه لیست ۱۸نفره هم نیستند؛

نماد "حمایت" را به فولاد و مس دهید نه یدک‌کشان دوزاری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
گلکار
Netherlands
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
متن چقدر ضعیف و پر از ایراده. معلوم نیست کتابیه یا کوچه بازاری؟ بعد نویسنده نوشته چرا برای تضعیف سهامدارن دست به کار نمیشن؟
ناشناس
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
ببخشید ایرادات شما وارد نیست گویا شما یا از غافله پرتید یا مرفه بی دردید خانه از پای بست ویران است شما درگیر کوچه بازارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
درآمد زیاد از کیسه مردم .چرا روند خرید وفروش حقوقی شفاف نیست.چرا بقیه نمادها باید تائیر پذیر از این نمادها باشند .مگه زمانی که شاخص کل مثبت هست وشاخص هم وزن منفی چرا نمادهای خرد که بعضا ارزش ذاتی خوبی هستنداز نمادهای بزرگ تاثیر پذیر نیستند که در روزهای منفی نمادهای بزرگ که بعضا رشد غیر معقولی داشتندنمادهای متوسط وکوچک باید از آنها پیروی کنند.اوف بر این جماعت گرگ که در لباس میش هستند وبه غارت اموال مردم پرداختند اوف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
چرا شستا داره مرتب منفی میخوره؟ چون من و مطهری اون رو یک ماه قبل خریدیم. سنگین هم خریدیم
بهرنگ
Germany
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
این خبر یا مرثیه
ناشناس
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
مشکل شما با این سخن رفع شد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
افرادی که در لباس کارگروه و حقوقی های بورسی هستند، یکدفه گرگی در لباس میش نشدند بلکه از ابتدا بودند ما نمی دونستیم و چشم بسته دولت را قبول داشتیم که اشتباه محض بود. اکنون لاشه بورس در اختیار لاشخور ها قرار دارد که بر روی سفره خونین سهامداران جزء بزم عیش بر پا کنند.