بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
پیش بینی کارشناسان از وضعیت بازار؛

حرکت شاخص هفته آینده به کدام سمت است؟

ادامه ریزش شاخص موجب شده تا سهامداران نسبت به آینده بازار نگران باشند.
کد خبر : ۲۲۶۷۳۵

حرکت شاخص هفته آینده به کدام سمت است؟

به گزارش بورس نیوز، ادامه سیر نزولی قیمت سهام در بازار و افت شاخص بورس در هفته گذشته موجب شده سهامدارن نسبت به وضعیت بازار در هفته پیش رو نگران باشند.

در بررسی شرایط هفته آتی بازار سرمایه و روند شاخص بورس نیوز به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیل‌گران پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

صادق قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس

 بازار از نظر قیمتی اصلاح خوبی داشته و اکثر سهم‌های بنیادی که سهم‌های اصلی بازار به شمار می‌روند اصلاح خود را انجام دادند، اما در سایر گروه‌ها شاید اصلاح قیمتی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

ظرفیت رشد بازار به دلیل رشد نرخ ارز، نرخ تورم و وضعیت خوبی که قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها دارند فراهم است و بازار پس از یک اصلاح زمانی، آمادگی رشد را دارد تا مجددا وضعیت بهتری داشته باشد.

در هفته آینده و حتی ماه پیش رو لیدر بازار سهم‌های اصلی مانند پالایشی ها، پتروشیمی ها، فولادی‌ها و فلزی‌ها خواهند بود و این ظرفیت را دارند که بتوانند رشد خوبی داشته باشند.

 

محمد گودرزی، مدیرعامل کارگزاری آریا نوین

احتمالا بازار صبح شنبه با منفی آغاز و در ادامه به سمت مثبت حرکت خواهد کرد.

با فشار عرضه‌ای که در بازار وجود دارد به احتمال زیاد در هفته آینده بازار رنج باشد به این صورت که شنبه منفی و یکشنبه مثبت خواهد بود و اگر طی یک تا دو روز بازار مثبت باشد فشار عرضه‌ها حذف خواهد شد و بازار کمی نوسان خواهد داشت.

هفته آینده پالایشی‌ها و بانکی‌ها لیدر بازار خواهند بود، اما یکسری از نماد‌های کوچک که ریزش قیمتی داشتند روز چهارشنبه توسط حقیقی‌ها بسیار خوب خریداری شدند می‌توانند تقویت شوند.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه

 هفته آینده به احتمال زیاد نوسانی خواهد بود، اما به دلیل اینکه طی دو روز آخر هفته نوسان منفی وجود داشت، شاهد نوسان مثبت خواهیم بود.

نگاه بازار در حال حاضر به قیمت مواد اولیه جهانی، نرخ دلار و حمایت‌هایی که از بازار صورت می‌گیرد معطوف است.

احتمالا در هفته آینده در میانه هفته نوسان مثبت در بازار خواهیم داشت.

در حال حاضر شرکت‌های دلاری با توجه به اینکه دلار نیما از مرز ۲۱ هزار تومان عبور کرده گزینه‌هایی هستند که می‌توانند تقویت شوند.

وی بیان کرد: همچنین شرکت‌هایی که با کالا‌های اساسی در ارتباط هستند وضعیت خوبی می‌توانند داشته باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
حرف‌درمانی، دردی از بازار دوا نمی‌کند؛

"بورس محکم" از حرف تا عمل

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مسیر خوب‌ها و بدها، جدا می‌شود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
در این بازار اگر سودیست، با درویش خرسند است
خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
برودرومادرمسولان بیسواددزدبیغیرت نامردلعنت دلم خنک نمیشه هرچی فحش میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
این کارشناس هارو از کجا میارید؟؟؟ بدنیست به اندیکاتور MACD در تایم هفته ای نگاهی بیاندازید! کمی الیوت بیاموزیدو روانشناسی بازار را یاد بگیرید بعد خودتوون رو کارشناس بنامید. همین شمایی که خود را کارشناس نامیدید و کمترین سواد بورسی ندارید این وضعیت رو برای بازار و سهام داران ایجاد کردید.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
خدا پدر و مادرتون بیامرزه که مردم رو امیدوار کردید
خدابخواد هفته جدید بازار مثبت مثبت میشه
دمتون گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
اصلاح چیه ریزش دستوریه. اصلاح یکروز یا دوروزه رو میگن.مردم رو مسخره کردین و خوب دارین چپاول میکنین.
ناشناس
Singapore
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
ماا که له شدیم رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
باسلام روی سخنم باحقوقی ها هست هر وقت احساس کردند خوب سود کردند دیگه با کد های حقیقی صف فروش درست نکنند و اجازه بدهند مردم عادی هم از ضرر شدید بیرون بیان البته اگه سیر شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
باسلام روی سخنم باحقوقی ها هست هر وقت احساس کردند خوب سود کردند دیگه با کد های حقیقی صف فروش درست نکنند و اجازه بدهند مردم عادی هم از ضرر شدید بیرون بیان البته اگه سیر شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
اگه فقط یک هفته به حقوقی ها اجازه خرید و فروش با هر کدی ندن، بازار درست میشه
ن.م
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
سلام عزیزان خوشا بحال آنویی که از قبل عید وارد بورس شدند من از اول مرداد اومدم خداییش من که له شدم من از زمانی که وارد شدم سعی کردم با بورس آسنا شوم ولذا کلی آموزش وکتاب مطالعه کردم انواع نموردارها بررسی کرردم نمودار تکنیکال نمودار سروشانه نمودار نعلبکی و.........و لی متاشفانه بورس ایران باهیچ قانونی نمی خونه اگه شما میدونید بگید ما همبدونیم موفق باشید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
باسلام اززمان ازادسازی سهام عدالت عده ای که هیچ اشنایی بابورس وسهام داشتندبادریافت کدهای بورسی واردبازارشدندمتاسفانه این عده اماتورباندانم کاریهای خودبدون اینکه خودشون بدونن ضربه های شدیدی روبه بورس واردکردندعده ای بامقداری بالارفتن سودسریعاپولشون روبامقدارسودی که به نظرشون کفایت میکردبیرون میکشیدندوعده ای هم تادوروزبازارروریزشی میدیدندبه همین شکل پول روخارج میکردنددرنهایت باسقوط شاخص ریزشهای شروع وبادیدن این خرابی بازاربرداشتن وجوه کسانی که باتمام ضرروزیان خودایستادگی کردندهم مایوس واین ماجراادامه پیدامیکندتاجایی که دولت واردکارشودوباتزریق پول مانع این زیانهای مالی شودازکسانی که میخوان واردبورس بشن عاجزانه تقاضامندم بدون علم بورس وباصبرکم وبادیدکوتاه مدت واردنشوندوباعث مسبب زمین خوردن دیگران نشوندباتشکر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
همه از نامردی و دزدی حقوقی حرف میزنن یا دولت رو متهم می کنن پس اگه شما که این همه به حقوقی و دولت بی اعتمادین چرا وارد بازی اون شدین یعنی خود ما هیچ نقشی در این ریزش نداریم و یا اختیاری نسبت به سهممون نداریم چرا اول وقتی میبینیم بازار صف فروش ماهم به این صف ملحق میشیم چرا وقتی کارشناسا همه میگن صبر کنین توجه نمیکنم اگه همه حقیقی ها صبور باشند بازار درست میشه
ناشناس
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲
دولت مارا وادار کرد به بورس بیاییم سهام عدالت داشتیم گفتند بایدکن بورسی بگیرید تا اگر خواستید بفروشید بتوانید به تا همین حالا هنوز در پرتفوی ما نیامده دارا یکم هم با دوبار تغییر ناظر چند بار تماس با کارگزاری یک هفته است وارد پرتفوی من شده
تراکتور
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
من اصلا نگران نیستم
سهامدار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
با سلام خدمت سروران عزیز ، اکثر افرادی که صبر کردند ودر افق بلند مدت سرمایه گذاری نمودند موفق هستند این ایام منفی برایتان خاطره خواهد شد وخودتان در آینده شاهد این واقعیت خواهید بود که بازار بورس از هر بازاری سود ده میباشد
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی
یاحق
عمونجار
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مگه دیگه تواین یک ماه اخیر که ما وارد بورس شدیم پولی برامون مونده که بورس ادامه بدیم.دوتا مثبت وهفده تا منفی خورده.نه امیدی هست ونه راه وچاره ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳
بازار دارد دستوری اصلاح می کند حالا شما کارشناسان وعده و امید واهی به مردم بدهید
م
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳
کاملا دستوری بود..روزهای اول که ریزش و نه اصلاح شروع شده بود..دریکی از نمادهای پالایشی که سهم داشتم..همینکه صف فروش..میخواست تمام بشود..درعرض چند دقیقه..حدود بیست میلیون حجم دوباره سروکله اش پیدا میشد.برای یه ادم بیسواد هم فهمیدنی بود..بدبختمان کردند..پولهای ما الان توی جیب کیه...که مظلومانه بادعوت مسعولین...اخرین ازمون خودمون برای نجات تتمه زندگیمون راهم ازدست دادیم..مگراینکه خدا کمک کند وگرنه هیچ دزد وفسادگری حاضربه کوتاه اومدن و پس دادن برده هایش نیست.اگرفسادی..رانتی..اخلالی..دربورس هست..فقط بخدا واگذارمیکنیم..که بالاترین انتقام گیرنده هست.خواهید دید.
ج م
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
بنظر م در شرایط حساس کنونی و مساله فساد وقیمت ارز و تحریم های دشمنانه جهانخواران و پول پرستان و خیانتکاران و بی عدالتی قوه قضائیه باید براساس قوانین بحساب مالکین شرکت های سهامدار و سبد گردان و...و با حضور اساتید اقتصادی آگاهان واقعی بورس و بازار ، ورود پیدا کند و نمایندگان با سواد در کار اتاق اصناف و نمایندگان مجلس در قانون بازنگری و تصیم بگیرند تا در آینده جوانان این مرز و بوم علاقمندشروع بکار کنند و تاش برای خارج شدن از مملکت و یا مها جرت را فراموش نمایند. باید بالاخره روشن شود هرکس هرچه دارد از زمین و مسکن و ثروت و داریی و...از کجا آورده است و چه میزان به آب و خاک ملت کمک نموده است .ما احتیاج به انسان های با وجدان و حق طلب داریم .تا سیه روی شود هر که در آن غش باشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
میشه بگید سبدگردانا تو این یه ماه چی خریدن؟
میشه بگید کدوم تحلیل تو این یه ماه جواب داد؟
آیا رشد اقتصادی و جهش تولید نیاز به بستر سالم و اعتماد ندارد؟
آیا این فرصت تاریخی حمایت مردم از بورس را مغتنم می شمارید؟
آیا می‌خواین بورس رو هم مثل کنکور کنین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
هر وقت حقوقی به خط اعتماد رساند روند مثبت میشود
ما
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
مستم از جام تهی حیرانی باده نوشیده شده پنهانی
برای من بورس بسیار جذابه . چقدر خوب پول در میارن
ما نمیگویم دزدی نباشد . باشد . ولی دزد از ما باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
خخخخ