بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
بازار‌های مالی در هفته‌ای که گذشت؛

هفته‌ای خونین در بازار‌های سهام

قیمت نفت برنت با افت نزدیک به ۵ درصدی، در صدر اصلاح قیمتی جای گرفت و جالب اینکه در قیمت اونس طلا هم شاهد افت بیش از ۱ درصدی نسبت به هفته قبل هستیم.
کد خبر : ۲۲۶۷۴۳

هفته ای خونین در بازارهای سهام

به گزارش بورس نیوز در بازارهای جهانی، نگاه سرمایه گذاران نسبت به با تردید همراه شده است و تناقض میان انتظارات سرمایه گذاران و داده های اقتصادی، به شدت رو به افزایش است. همه نگران اقتصاد آمریکا هستند؛ چرا که به دلیل سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا و خوش بینی سرمایه گذاران به بهبود روند اقتصاد جهانی، ارزش بازار سهام آمریکا نسبت به GDP این کشور بیش از حد افزایش یافته و به دوره حباب قیمتی دات کام رسیده است.

به همین دلیل هم روز گذشته بسیاری از سرمایه گذاران از سهام شرکت های فناوری خارج شده و ذخیره سود کرده اند.

شب گذشته شاخص سهام S&P تقریبا ۳.۵ درصد سقوط کرد و شاخص نزدک هم افت ۵ درصدی داشت. نکته قابل توجه اینکه افت روز گذشته بازار سهام آمریکا از ماه مارس تا به امروز بی سابقه بوده است. چرا که بسیاری از سرمایه گذاران بازار سهام نسبت به ارزش گذاری سهام شرکت ها دچار تردید شده اند. شاخص VIX آمریکا هم که نشانگر میزان ترس سرمایه گذاران آمریکا است، به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن رسیده است.

هفته‌ای خونین در بازارهای سهام

از طرفی امروز تمرکز اصلی بازار، به داده های اشتغال آمریکا خواهد بود. شاخص NFP نرخ بیکاری و نرخ رشد دستمزدها مهم ترین بخش داده های اشتغال آمریکا هستند. در همین حال، افت شدید بازار سهام امریکا، به سایر بازارهای جهانی هم سرایت کرده و در آسیا هم شاخص های سهام، ریزش داشته اند. با این حال افت شاخص های سهام آسیایی، کمتر از آمریکا بوده است.

در بازار کامودیتی ها هم شاهد افت قیمتی تمام محصولات نسبت به هفته قبل بودیم. قیمت نفت برنت با افت نزدیک به ۵ درصدی، در صدر اصلاح قیمتی جای گرفت و جالب اینکه در قیمت اونس طلا هم شاهد افت بیش از ۱ درصدی نسبت به هفته قبل هستیم.

نگاهی به بازار داخلی

در بازارهای داخلی از طرفی با وجود کاهش قیمت طلای جهانی، و به دلیل رشد بیش از ۳ درصدی نرخ دلار، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم و از طرف دیگر شاخص کل بورس هم با ادامه روند ریزشی و با کاهش بیش از ۵ درصدی نسبت به هفته قبل، دوباره کانال یک میلیون و هفتصد هزار واحدی را از دست داده است.

هفته‌ای خونین در بازارهای سهام

حال امید سرمایه گذاران مستاصل این بازار، به حمایت قوی در محدوده یک میلیون و ششصد هزار واحدی است که باید دید آیا این سد حمایتی توان نگه داشتن سیلاب عرضه های مکرر را خواهد داشت یا خیر!. که البته روز گذشته باز هم سازمان بورس با برخی مدیران حقوقی جلسه بحران تشکیل داده اند و طبق خبرها، قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه با سهامداران حقوقی شرکت‌های بورسی گفته است که در این جلسه تصمیم بر این شده که سهامداران حقوقی در خصوص بازارگردانی سهام خود از شنبه اقدام کنند و این موضوع در متعادل شدن بازار تاثیر خود را خواهد گذاشت.

هفته‌ای خونین در بازارهای سهام

کاری از محمد رضا ترابی _ کارشناس بازار سرمایه 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس، زیر ارزش ذاتی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس، زیر ارزش ذاتی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
بورس نیوز عزیز یه چیزی برام عجیب است نوشتی شاخصS&Pامروز3.5درصدسقوط کرد!!!!
ولی شاخص خودمون25درصد سقوط کرده همیشه نوشتی اصلاح شاخص ... این تضاد چیست
بعدکناره گیری شینزو آبه نوشتیدبورس ژاپن2.5درصدسقوط...