بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
سود‌های حاصل از فروش و تحقق سودی مناسب در ۶ ماهه؛

"ونیکی" و سودی که قیمتش را توجیه نمی‌کند

از نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به شناسایی قابل توجه سود فروش سهام شرکت‌های عمدتا سفته بازی اشاره داشت که به نوعی می‌تواند از نکات مناسب مدیران سرمایه گذاری این شرکت به شمار آید.
کد خبر : ۲۲۶۸۴۵

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم استقبال از خرید سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در ماه‌های اخیر و در قیمت‌هایی بیش از ۴۶.۰۰۰ ریال، شناسایی سود ناشی از فروش سهام شرکت‌های پرتفوی سرمایه گذاری این شرکت از نکات تامل برانگیز و نگران کننده این شرکت محسوب می‌شود چرا که با توجه به کاهش قیمت سهام و حجم معاملات این شرکت براحتی نمی‌تواند همانند ماه‌های گذشته در ماه‌های آتی و سال مالی بعد فروش و شناسایی سود را محقق سازد.

شناسایی بیش از ۸.۶۳۰ میلیارد ریال سود خالص از شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در گزارش ۶ ماهه حسابرسی شده سال مالی ۱۳۹۹، در مقایسه با ۳.۶۷۶ میلیارد ریال سود خالص دوره مشابه سال قبل، تعدیل مثبتی ۱۳۵ درصدی را برای سهامدارانش به ارمغان آورد.

شناسایی بیش از ۳.۳۶۶ میلیارد ریال درآمد سود سهام و همچنین درآمد چشمگیر بیش از ۶.۹۰۷ میلیارد ریالی حاصل از خرید و فروش سهام در عملکرد ۶ ماهه شرکت سرمایه گذاری ملی ایران منجر به شناسایی بیش از ۸.۹۲۰ میلیارد ریال درآمد‌های ناخالص و رشد بیش از ۱۳۸ درصدی این درآمد‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

عمده درآمد‌های حاصل از سرمایه گذاری‌های شرکت همانگونه که در جدول ذیل دیده می‌شود مربوط به سود‌های دریافتی از شرکت‌های نفت پارس، داروپخش، سرمایه گذاری توسعه و معادن و فلزات، آهن و فولاد ارفع، سرمایه گذاری غدیر، فولاد خوزستان است.

از نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به شناسایی قابل توجه سود فروش سهام شرکت‌های عمدتا سفته بازی اشاره داشت که به نوعی می‌تواند از نکات مناسب مدیران سرمایه گذاری این شرکت به شمار آید.

بخش عمده‌ای از درآمد‌های فروش سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی این سرمایه گذاری مربوط به سهام ذکر شده در جدول ذیل است:

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناصر
Netherlands
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۹
کاشدر مورد اکثر سهام(همشون)حداقل توضیحی که لازمه رو تویه این سایت میدادین یا به سایت جدا.سپاس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
جالبه این گزارش سبب شد ونیکی صف فروش شود . شما هم سفته بازی می کنید بورس نیوز؟