بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"منابع صندوق توسعه ملی" نوشدارویی زیر تابلوی قرمز

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر استفاده از یک درصد منابع صندوق توسعه ملی درست مدیریت شود می‌تواند به تعادل روند بازار کمک کند.
کد خبر : ۲۲۶۹۵۱

تعادل بازار در گرو مدیریت درست استفاده از یک درصد منابع صندوق توسعه ملی

قاسم صادقی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره انتقال یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: هنوز این موضوع تایید قطعی نشده، اما اگر اتفاق بیفتد حجم پول بالایی است که وارد می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این موضوع نیازمند مدیریت هوشمندانه است تا حمایت به درستی صورت بگیرد تا عملکردها همانند چند روز گذشته نباشد.

وی گفت: حمایت‌هایی که طی چند روز گذشته صورت گرفت بر روی چند نماد خاص بود که آن هم به دلیل اینکه در زمان مناسب صورت نمی‌گرفت، بازخورد خوبی نداشت.

صادقی خاطرنشان کرد: در پیش گشایش‌ها کاری صورت نگرفت، صف‌های فروش زیاد است و صف خرید ایجاد نشد و در پایان بازار نیز حمایت خوبی را شاهد نبودیم و همین دلایل موجب شد امروز هم صف فروش سنگین باشد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این طرح اگر درست اجرا شود منابع قوی است و می‌تواند به تعادل روند بازار کمک کند و مدیریت درست آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه حمایت از تمام سهم‌ها نشدنی است، تصریح کرد: باید صف خرید لیدر‌های هر گروه سنگین شود و مابقی بازار هم رنج‌های مثبت از آخر وقت کشیده شود و این کار موجب می‌شود بازار در روز بعد با صف خرید مواجه شود.

صادقی با بیان اینکه اگر عملکرد همانند روز‌های اخیر ضعیف باشد می‌تواند موجب هدرفت منابع شود، تاکید کرد: اگر بخواهیم از تمام سهم‌ها حمایت کنیم منابع جواب نخواهد داد و فایده‌ای نخواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه گفت: از حدود ۷۰۰ شرکت باید از ۷۰ تا ۸۰ شرکت به ویژه در پیش گشایش حمایت صورت بگیرد.

وی افزود: مشخص نیست چرا توجهی به پیش گشایش نمی‌شود، باید در پیش گشایش در صف خرید قرار بگیرند و آن را متعادل کنند زمانی که پیش گشایش صف فروش است جمع کردن آن نیاز به نقدینگی بسیار بالایی دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری در سهام؛

جذب ۷۹۳ میلیارد تومان منابع مالی جدید در هفته گذشته

بررسی معایب و مزایا از نگاه کارگزاران؛

خوب و بد "افزایش سرمایه" از محل "صرف سهام"

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

توسعه ظرفیت اقتصادی کشور با فروش سهام طرح های عمومی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

«شرکت سهامی عام توسعه پروژه» ؛ خلا بزرگ در اقتصاد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
تا وقتی که این عرضه های آبشاری ادامه داره و تا وقتی که فروش صندوق پالایش یکم تموم نشده، بورس درست نمیشه