بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"اوراق اختیار" و رفع نگرانی‌ها نسبت به افت سهام

مدیرعامل کارگزاری آینده گفت: باید ابزارسازی صورت بگیرد تا به واسطه ابزار‌هایی که به مردم می‌دهیم نگرانی نسبت به افت سهام را برطرف کنیم.
کد خبر : ۲۲۶۹۶۹

ابزارسازی نگرانی نسبت به افت سهام را برطرف می‌کند

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره راهکار‌های بازگشت بازار سرمایه به وضعیت نرمال اظهار کرد:منابع خوب و زیادی در دو صندوق توسعه و تثبیت بازار در اختیار داریم که با دستور بانک مرکزی، بانک‌ها مبالغ خوبی را به این صندوق‌ها تزریق کنند و به‌واسطه این منابع خرید‌های خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده افزود: در حال حاضر قدرت پول کم است و باید با توجه به رشد بازار، حداقل ۱۰درصد ارزش شناوری بازار در این دو صندوق تزریق شود تا اقدام به خرید کنند.

وی گفت: از لحاظ بنیادی مشکلی وجود ندارد، سهام به قیمت‌های مناسبی رسیدند و مشکلی از نظر ارزش ذاتی ندارند و با خرید‌های خوبی که این صندوق‌ها می‌توانند انجام دهند می‌توانند بازار را برگردانند.

اشتیاقی با اشاره به سایر ابزار‌ها بیان کرد: باید اجازه اوراق اختیار فروش داده شود و سهامداران بزرگ بر روی سهام‌های خود اختیار فروش دهند و این اطمینان را به سهامداران القا کنند که متضرر نخواهند شد، در حال حاضر راهکار مناسبی است که می‌توان از آن بهره برد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خاطرنشان کرد: علت فروش سهامداران خرد به دلیل متضرر شدن است و اگر اطمینان خاطر به آن‌ها داده شود دیگر اقدام به فروش سهم نمی‌کند.

وی تصریح کرد: سهامداران با کلیاتی از بازار آشنا هستند و با اطلاع‌رسانی می‌توان سهامداران را با این موضوع آشنا کرد که منجر به کاهش صف فروش خواهد شد.

اشتیاقی افزود: باید ابزارسازی صورت بگیرد تا به واسطه ابزار‌هایی که به مردم می‌دهیم نگرانی نسبت به افت سهام را برطرف کنیم.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده درباره اینکه آیا سیاستگذار تصمیمی به حمایت از بازار دارد یا خیر، گفت: به نظر اراده برای حمایت وجود دارد، شاید در شاخص ۲میلیونی دلیلی برای حمایت نبود اما؛ در حال حاضر با اصلاحات خوبی که روی سهام‌ها صورت گرفت، بازار حمایت دولت را دارد و فقط باید با رایزنی که صورت می‌گیرد آن را فعال کرد.

وی با بیان اینکه بازار دچار هیجان خرید و فروش است، تاکید کرد: زمانی که حقوقی‌ها برای حمایت وارد می‌شوند و در نقطه تعادل حمایت می‌کنند، فروشنده زیاد می‌شود و بازار به صف خرید عادت کرده است و اگر خرید نکند تبدیل به صف فروش می‌شود و اگر بتوانیم این هیجان را از بازار دور کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
گج۰