بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
آیا شاهد نزول چند ماهه این سهم خواهیم بود؟

"شصفها" و سوپرایزی بزرگ برای سهامداران

شرکت پتروشیمی اصفهان با نماد شصف‌ها که در بازار نارنجی و با دامنه نوسان ۲ درصدی فعال است روز گذشته با انتشار گزارش صورت‌های مالی سالانه از سوپرایزی ویژه برای سهامدارانش رونمایی کرد.
کد خبر : ۲۲۷۰۹۲

آیا شاهد نزول چند ماهه این سهم خواهیم بود؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که بسیاری از سهامداران بازار پایه با توجه به دامنه نوسانات ۱، ۲ و ۳ درصدی از بابتی خوشنود از افت طولانی مدت‌تر قیمت سهام فعال در این بازار هستند، اما تجربیات ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که یافتن خریدار در این بازار‌ها انگشت شمار شده و با احتمال بالا شاهد افت چند ماهه و صفوف فروش این نماد‌ها در ماه‌های آتی باشیم.

آیا شاهد نزول چند ماهه این سهم خواهیم بود؟

شرکت پتروشیمی اصفهان با نماد شصف‌ها که در بازار نارنجی و با دامنه نوسان ۲ درصدی فعال است روز گذشته با انتشار گزارش صورت‌های مالی سالانه از سوپرایزی ویژه برای سهامدارانش رونمایی کرد. تعدیل منفی بیش از ۸۶ درصدی سود خالص این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی قبل شواهدی آشکار از احتمال روند ادامه دار افت قیمتی سهام این شرکت در ماه‌های آتی است.

عمده دلیل افت معنادار سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مربوط به افزایش سنگین بهای تمام شده کالای فروش رفته این شرکت بوده که عمدتا ناشی از رشد معنادار قیمت پلاتفرمیت دریافتی از پالایشگاه اصفهان است.
در حالی که این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷ بابت خرید ۱۵۸.۴۵۲ تن پلاتفرمیت مبلغی معادل ۵.۲۰۹ میلیارد ریال پرداخت کرده بود، رشد نرخ‌های این محصول منجر به افزایش بیش از ۴.۱۹۵ میلیارد ریالی هزینه‌های شرکت شده که رقمی با اهمیت در سودآوری محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر