بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
وزیر اقتصاد با بیان اینکه نگاه ابزاری به بورس نداریم گفت: حمایت این است که عرضه‌ها و شناوری را زیاد کنیم و تسهیلات برای افزایش سرمایه و صندوق توسعه بازار ایجاد می‌کنیم.
کد خبر : ۲۲۷۱۴۵

نگاه ابزاری به بورس نداریم

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: ممکن است که صاحبنظران مختلف بنا به دلایلی اظهارنظراتی داشته باشند، اما فعال بازار سرمایه باید منافع خود را بسنجد.

وی افزود: فعال بازار سرمایه باید ببیند حرفی که ممکن است دل او را خالی کند اگر تبدیل به تصمیم زودگذر شود دچار خسران می‌شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: امروز تابلو بورس را نگاه می‌کردم با وجودی که شاخص قرمز بود، اما مواردی که دیروز قرمز بود بسیاری از آن‌ها امروز سبز شد. کسی که دیروز فروشنده بود امروز ضرر کرده است.

دژپسند همچنین، خاطرنشان کرد: بدون تعارف به بورس میان مدت و بلندمدت نگاه شود. بورس یک نهاد حرفه‌ای بوده وشورای عالی بورس دارد که در آن درباره مسائل ساعت‌ها بحث می‌شود.

وی بیان کرد: من اصلا نمی‌گویم که سهامداران بفروشند یا نفروشند. بخرند یا نخرند. اما تصمیمات سهامداران بر مبنای محاسبات عقلانی باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در بورس دو مساله داریم. یکی سود سهامداری و دیگری افزایش قیمت سهام. مساله دوم در دوره‌ها تعیین کننده است. اگر بخواهیم آنی و زودگذر تصمیم گیری کنیم ضرر خواهیم کرد.

دژپسند گفت: کشور به بازار سرمایه پایدار نیاز دارد. برای حفظ پایداری این بازار تصمیم‌هایی اتخاذ شد، در عرضه اولیه‌ها و شناوری‌ها برنامه منسجم داریم، ما به بورس نگاه ابزاری نمی‌کنیم، نگاه بلندمدت برای اقتصاد داریم؛ بنابراین جنس حمایت ما متفاوت است. حمایت این است که عرضه‌ها و شناوری را زیاد کنیم و  تسهیلات برای افزایش سرمایه و صندوق توسعه بازار ایجاد می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
«بخش دوم» گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد؛

کاهش P/E "ثشاهد" در سال آینده/ قیمت ملک برگشت ناپذیر است

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سیاست‌های اشتباه بازارسوداگری را داغ کرد

پیش بینی کارشناسان از وضعیت بازار؛

بازار متعادل پیش روی سهامداران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
دورغگو دوشمنه خداست