بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

دایه چینی زیر تابلوی بورس ...

گزارش ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به گفتار درمانی برای حمایت از بازار سرمایه و پشت چشم نازک کردن چهار چرخ های داخلی به بنز و پورشه و...
کد خبر : ۲۲۷۱۵۸

۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، وعده حمایت آقایون از بازار سرمایه در حد گفتار درمانی است. هر روز یکی پشت تریبون می گوید فروشندگان امروز ضرر می‌کنند و فردا بازار خراب‌تر شده و سهامداران به حال فروشندگان روز قبل غبطه می خورند.
اما جالب تر از آن اظهار نظر برخی از بزرگوارانی است که تا دیروز ارز دولتی حیف و میل می کردند و امروز می گویند راضی نیستند منابع صندوق توسعه ملی صرف حمایت از بازار سرمایه شود و اگر این کار شود، غصبی است! آن زمان که دلار ۴۲۰۰ تومانی می گرفتید تا جنس وارد کنید و در نهایت اجناس بنجل و سنگ پاهای چینی را وارد می کردید و به قیمت خون پدرتان به مردم می فروختید، از مردم پرسیدید راضی هستند یا نه؟ آن زمان که آقازاده هایتان با پول ملت خوشگذرانی کردند و پزش را به مردم دادند، معنی بیت المال را می دانستید؟ آن زمان که موسسات غیر مجاز پول مردم را بالا کشیدند و اختلاس گران بردند و در کازینوهای کانادا و... به مردم پوزخند زدند، غصبی نبود؟ حالا که نوبت به حمایت از بازاری رسیده که مردم کوچه و خیابان با وعده های دروغین شما واردش شدند، دم از حرام و حلال می زنید؟ به قول دوستان ما هم راضی نبودیم به صنف شما به اسم تولید، وام های کلان بدهند و بعد از چند سال حتی اصل وام را هم پس ندهید!

سوالی از پشت میز نشینان ملاصدرا 

اما در روزهای طلایی بورس خیلی ها هشدار دادند که منابع مردم را به سمت تولید و بازار اولیه هدایت کنید و کسی گوش نکرد. در حالی که سرمایه های مردم را در این بازار به آتش کشیدیم و برای یک مجوز افزایش سرمایه اجداد مدیران شرکت ها را پیش چشم شان می آوردیم، پول ها وارد سهم ها شد و نه مردم سود کردند و نه شرکت ها. یادمان رفت ادعا می کنیم تحریم های ظالمانه مجال همکاری شرکت های ما را با دنیا نمی دهد؛ حال آنکه خیلی از شرکت های بورسی از جمله بانک ها و بیمه ها برای همکاری با دنیا نیازمند بالا بردن حجم سرمایه شان به چند برابر میزان فعلی هستند. راستی آقایانی که پشت صندلی های ملاصدرا چرت می زنید و برای صدور مجوز افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، چند ماهی شرکت ها را علاف می کنید و صد جور فشار مالی و روانی به آنها تحمیل می کنید؛ تا حالا پرسیده اید در دنیا پروسه افزایش سرمایه شرکت ها چند روز طول می کشد؟

مژدگانی برای خبری از گمشدگان

دوستانی هم بودند که دایه دلسوز تر از مادر بورس بودند و هر روز هشدار می دادند بگریزید که حباب الان می ترکد! این دوستان مدتی است ناپدید شده اند. اگر یکی از جماعت حبابیون را دیدید سلام ما را برسانید و بپرسید راستی، نگران حباب قیمت خودرو نیستید؟ واقعا کیفیت خودروهای تولیدی ما شبیه تولیدات مرسدس بنز و پورشه است که قیمت شان با آنها مقایسه می شود؟

پشت چشم نازک کردن خودروهای داخلی برای بنز و پورشه 

قیمت های نجومی خودرو فقط سرمایه گذاران را درگیر نکرده؛ قیمت خودروهای سنگین به چند میلیارد تومان رسیده و خریداران برای پرداخت اقساط ماهانه ۴۰ میلیون تومانی، طوری کرایه حساب می کنند که انگار با جت شخصی باری حمل کرده اند! بیچاره مردم که هر روز کمرشان بیشتر خم می شود!

مشغله های مهم تر از کار اصلی

یکی از بانک ها هم هر روز داستانی تازه رو می کند. این بانک که یک پروژه لاکچری با قیمتی عجیب را تملک کرده، مرتبا زیان انباشته اش بیشتر می شود تا جایی که زیان انباشته ۹۷ این بانک ۵ برابر سال ۹۶ است. تعجب هم نکنید چرا ارقام سال ۹۷ را ذکر میکنیم؛ چون این بندگان خدا آنقدر دلمشغولی پروژه لاکچری شان را دارند که وقت تهیه صورت مالی ندارند و تازه هنر کرده اند، گزارش های ۹۷ را ارائه کرده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تبعات ورود بانک‌ها به بازار سرمایه

پیش بینی کارشناسان از وضعیت بازار؛

کاهش فشار فروش سهام در هفته پیش رو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
بلاخره یکی حرف دل مردم را نوشت ....بانکهای با زیان انباشته .... قیمت نوجومی خودرو های بی کیفیت....حراج دلار و نفت ....و خلاصه چوب حراج به کل منابع کشور و این ملت بخش کوچکی از نظام ناکارآمد اقتصادی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
سهامداران خرد با وعده ووعید حاکمیت ومسوولین محترم بیچاره شدند متاسفانه تحلیلگران مخالف ومعاند وموافق نظام ومملکت ومردم هم متحد ویکصدا علیه بورس وسر مایه گذازی مولد از داخل وخارج و......نمیدانیم بورس چه هیزم تری به آقایون فروخته بود؟؟؟ضمنا جرات هم نمیکنیم مشخصات خودمان راهم بنویسیم ازمافیای مسکن وسکه وطلا وارزوانجیر وپسته و.....میترسیم.تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
چرا 40سال کسانی که از حباب مسکن و خودرو و غیره دلشان برای مردم سوخته بود و خفه شده بودن لال بودن تا یکسال بورس حرکت کرد حتی تمام رسانه حباب حباب کردن و و تا بورس را به زمین نزدن دست نکشین ولی حتی یک بار در رسانه ها و دیگر جا ها در طول 40سال از حباب خودرو و مسکن نگفتن در صورتی که اگر همین اندازه که بورس را حبابی نامیدن از مسکن و خودرو گفته بودن ایا میدانید قیمتها در بازاری رقیب چند بود اگر تمام رسانه ها هم صدا فریاد میزدن مردم خودرو حباب است و خودرو های خودتان را تا دیر نشده بفروشین یا مسکن هایتان را بفروشید چون حباب است و فردا خریداری ندارد اگر همه خودرو و مسکن هایشان را برای فروش می گذاشتن میدانید الان قیمتها چند بود البته دیر یا زود حباب خودرو و مسکن که از تمام دنیا گرانتر است و حباب واقعی است روزی خواهد ترکید و متوجه میشوند ایا بورس حبابی بوده یا مسکن و خودرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
یه تعداد ...............عادت کردند بروند چین وزن‌های بنجل بیارن بفروشن به ملت بدبخت حالا منافعشان به خطر افتاده . کل داستان همین است .