بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
پیش بینی کارشناسان از وضعیت بازار؛

کاهش فشار فروش سهام در هفته پیش رو

بازر سرمایه کماکان روزهای پر نوسانی را پشت سر می گذارد و هنوز نتوانسته به شرایط نرمال بازگردد.
کد خبر : ۲۲۷۱۸۵

کاهش فشار فروش سهام در هفته پیش رو

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در هفته گذشته علی رغم میل سهامداران با نوسان همراه بود و صف فروش همچنان داشت اما نسبت به هفته های گذشته بازار از وضعیت بهتری برخوردار بود، البته شرایط بازار تا حدودی سهامداران را برای بازگشت بازار به وضعیت نرمال در هفته آینده امیداور کرد.

در بررسی شرایط هفته آتی بازار سرمایه و روند شاخص، بورس نیوز به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیل‌گران پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

ناصر کشاورز مدیرعامل کارگزاری سپهرباستان

در شرایطی که سهامداران متضرر شدند سازمان بورس ضریب اعتباری را افزایش دهد به دلیل اینکه کارگزاری‌ها به این عده برای بازگشت پول فشار وارد می‌کنند و سهامدار یا باید پول نقد پرداخت کند یا ناچار به فروش سهام خود خواهد بود.

وی گفت: به همین دلیل بسیاری از سهامداران سهام خود را برای فروش عرضه می‌کنند بنابراین اگر کمی این ضریب اعتباری افزایش یابد افراد زیادی از فروش منصرف می‌شوند.

مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان با بیان اینکه در حالی که دلار کمتر از ۱۰ درصد رشد داشته، سهام حدود ۴۰ درصد ریزش داشته است، تاکید کرد: اگر قیمت دلار نهایت ۲۰ درصد افزایش یابد حداقل ضریب آن برای شرکت‌ها ۶۰ درصد خواهد بود

وی با بیان اینکه شتاب زدگی موجب تشکیل صف و فشار فروش شده است، خاطرنشان کرد: هفته آینده بازار متعادل رو به بالا خواهد بود.

فرزاد نبی زاده مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس

هفته آینده احتمالا طی ۲ تا ۳ روز مثبت خواهد بود، اما ریزش را خواهیم داشت به دلیل اینکه ریزش باید اتفاق بیفتد تا شاخص خود را اصلاح کند.

وی بیان کرد: البته صف فروش با فشار کمتری نسبت به هفته‌های گذشته وجود خواهد داشت.

نبی راده افزود: اویل افرادی که اطلاعات زیادی از بازار نداشتند فروشنده بودند، اما در حال حاضر فروشنده بودن به افرادی که در دل بازار هستند رسیده و آن هم به دلیل سیاست‌هایی است که اعمال می‌شود اگر دخالتی انجام نگیرد بازار مسیر خود را پیدا خواهد کرد هر چقدر در بازار دخالت به اسم حمایت سوری صورت گیرد فرصت خروج به سهامداران داده خواهد شد.

محمد کفاش، مدیرعامل شرکت سبدگردان اعتبار

مصاحبه‌های زیاد ناهمانگ و غیرتخصصی به روند منفی بازار دامن زد، هرچند یرخی از سهم‌ها نیز بیش از اندازه افزایش یافته بودند و این منفی‌ها موجب شد جلوی آن‌ها گرفته شود، اما دامن گیر سایر نماد‌ها نیز شد.

وی درباره پیش بینی از روند آینده بازار افزود: با توجه به روند معاملات روز چهارشنبه که منجر به برچیده شدن صف خرید برخی از سهم‌ها شد روند بازار بهتر از روز‌های گذشته بود.

کفاش گفت: پیش بینی می‌شود، بازار هفته آینده با فشار فروش کمتری روبه رو باشد و صف‌ها از حالت قفل خارج شده و بازار کمی متعادل شود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تصمیمات شورا عامل بی‌اعتمادی سهامداران

کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تبعات ورود بانک‌ها به بازار سرمایه

ارسال نظر