بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
نگاهی به عملکرد یک‌ساله این صندوق انداخته شد؛

بازدهی ۳۰.۴ درصدی صندوق با درآمد ثابت دوم اکسیر فارابی

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت دوم اکسیر فارابی در هفته گذشته از لحاظ جذب منابع مالی از طریق صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید، عملکرد مطلوبی را ثبت کرده است.
کد خبر : ۲۲۷۲۰۶

بازدهی ۳۰.۴ درصدی در یک سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت دوم اکسیر فارابی در هفته گذشته از لحاظ جذب منابع مالی از طریق صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید، عملکرد مطلوبی را ثبت کرده که این صندوق با جذب یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید که معادل ۱۵ درصد از ارزش صندوق بوده، در پایان روز سه شنبه ۱۸ شهریور ماه به ارزش ۱۰ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریالی رسیده است.

بازدهی ۳۰.۴ درصدی در یک سال گذشته

در جدول زیر بازدهی صندوق بر اساس بازه‌های زمانی ماه، فصل و سال گذشته ارائه شده است. بازدهی یک سال گذشته این صندوق به بیش از ۳۰ درصد رسیده که با توجه به ماهیت فعالیت صندوق که از انواع صندوق‌های با درآمد ثابت محسوب می‌شود، کسب این میزان بازدهی نشان دهنده عملکرد مثبت مدیران این صندوق بوده است.

بازدهی ۳۰.۴ درصدی در یک سال گذشته

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۶۰.۵ درصد سپرده بانکی، ۳۳.۳ درصد اوراق مشارکت، ۵.۶ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و ۱.۱ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در بخش سهام و حق تقدم شرکت ها، سرمایه گذاری این صندوق عمدتا در سهام شرکت‌های همراه اول، بانک تجارت، فروش گاه‌های زنجیره‌ای کوروش، بانک سینا و سرمایه گذاری ملی ایران صورت گرفته است.

در بخش اوراق مشارکت نیز سهم اوراق اسناد خزانه اسلامی، اوراق منفعت و اوراق اجاره دولتی بیشتر از سایر انواع اوراق بدهی حاضر در بازار سرمایه است.

سپرده‌های بانکی این صندوق نیز که عمدتا با نرخ‌های ۱۸ تا ۲۰ درصد در بانک‌های کشور سپرده گذاری شده عمدتا در ۴ بانک آینده، گردشگری، پاسارگاد و مسکن قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر