بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مجوز "ورود بانک‌ها به بورس" در جیب شورای عالی بورس

عضو شورای عالی بورس با اشاره به مصوبه شورای عالی بورس برای ورود بانک‌ها به بازار سرمایه، گفت: دو نماینده مجلس به عنوان ناظر در جریان جلسات شورای عالی بورس قرار دارند و این شورا اختیارات لازم برای اخذ تصمیمات را داشته است.
کد خبر : ۲۲۷۲۴۳

شورای عالی بورس اختیارات لازم برای ورود بانک‌ها به بازار سرمایه را داشته است

سعید اسلامی بیدگلی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه به صندوق تثبیت بازار اظهار کرد: با هرگونه تزریق نقدینگی از طریق نهاد حاکمیتی و دولتی به بازار سرمایه مخالف هستم.

عضو شورای عالی بورس افزود: راهکار‌های توسعه بازار سرمایه از طریق تزریق نقدینگی نمی‌گذرد و اگر به دنبال توسعه بازار هستیم باید به دنبال اصلاح اقتصاد کشور باشیم.

وی گفت: با برداشتن رانت‌های صنعت، خودرو، فولاد، سیمان این صنایع فعال شده و مردم حتما از آن استقبال می‌کنند.

اسلامی بیدگلی خاطرنشان کرد: این مصوبه جدیدی نیست از ابتدا یک درصد منابع صندوق توسعه در اختیار صندوق تثبیت قرار می‌گرفت که متن این قانون به گونه‌ای بود که برای برداشت دشواری‌هایی وجود داشت و تفاسیر مختلفی از آن می‌شد که متن آن اصلاح شد.

عضو شورای عالی بورس بیان کرد: از نظر تزریق نقدینگی اگر اجرایی شود می‌تواند کمک کند، اما برای بلندمدت حذف رانت صنعت خودرو باید صورت بگیرد، چرا باید قیمت گذاری خودرو به گونه‌ای باشد که سهامداران خودرویی ضرر کنند.

وی درباره واکنش به صحبت‌های رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس درباره مجوز شورای عالی بورس برای ورود بانک‌ها به بازار سرمایه اظهار کرد: رییس کل بانک مرکزی به عنوان عضو و دو نماینده مجلس به عنوان ناظر در جریان جلسات شورای عالی بورس قرار دارند و این شورا اختیارات لازم برای اخذ تصمیمات را داشته است.

اسلامی بیدگلی گفت: امیدواریم با همکاری هم به ثبات بازار‌های مالی کشور کمک کنیم.

نگاهی به توئیت‌های اعضای شورای عالی بورس، در پاسخ به این عضو مجلس شورای اسلامی

مجوز

مجوز

مجوز

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار و ترس بزرگ از ریسک "بازگشایی‌ها"

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ورود بانک‌ها به بورس موجب تورم نمی‌شود

مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش تصمیم‌های غیرکارشناسی در ریزش بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
شما کار خودتان را بکنید والا شما هر کاری کنید عد هایی نخوانده وندیده و نشنیده و بهتر و بد تر مخالف ت می کنن و قت ان است مدیران قاطع و مسئول حرکت کن ورود بانکها بسیار تصمیم خوبی برای اقتصاد ملی و حمایت از بازار سرمایه بهمراه خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
یکی از مهمترین و مخرب ترین سلاحی که حقوقی ها و سهامداران عمده در اختیار دارند ایجاد صف خرید هاو صف فروش های طویل و گذاشتن اردرهای ترس است ما سهامداران جزء معتقدیم اگر واقعاً قصد حمایت از بورس مد نظر است دوره سفارشگذاری ابتدای معاملات یعنی 8:30 تا 9 یا پیش گشایش حذف شود و مستقیماً معاملات صورت پذیرد با حذف زمان سفارشگذاری حقوقی ها کمتر می توانند در بورس جولان دهند و رشد یا اصلاح سهام ها با سلامت و صداقت انجام می گیرد . دوستانی که موافق هستند در هرجا می توانند این مورد را منعکس نمایند. با سپاس از همه شما عزیزان خوبم
amir salimi
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
امروز که خبری از حمایت دولت نبود انشالله برای سال های بعد این اقدامات صورت میگیره ، تا بیان مسئولین یک حرکتی بکنن یک چند سالی طول میکشه ژاپن زلزله میاد یک هفته ای کشور بهتر از قبل میشه تو مملکت ما مسئولین تا دست به خودکار بشن سمت کاریشون به پایان رسیده بازنشسته شده تو مملکت ما مسئولین فقط لب دهن هستند ، امروزم حقوقی تو بعضی از سهم ها باز داشت نوسان میگرفت بد جور باز حجم های یک دونه ای میذاشتن بابا این حرفا که مسئولین میزنن کشکه باور نکنید هر موقع مسئولین از بورس خارج شدن و حرف نزدن بازار بورس رشد میکنه تا اینا هستند اوضاع بدتر از این میشه بهتر نمیشه (جدیداً هم ما هر چی در بورس نیوز دیدگاه میذاریم منتشر نمیشه اینم دمکراسی بورس نیوز ممنون )
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
نمیخواد از صندوق توسعه کمک بکنید
فقط بخش کوچکی از پول مردم را که سهام دولتی را درقعله فروختین به بورس برگردانید همه چیز درست میشه
جوری صحبت میکنه مثل اینکه میخوان صدقه بدن
این بورس کل مملکت را نون داده
اگه بورس نبود الان کارخانه نجات و کارمندان حقوقی نداشتن همه شان برشکسته بودن
کل کسری بودجه کشور را بورس پول داده
حالا فقط یک درصد میخوان از صندوق کمک کنن جوری صحبت میکنن مثل اینکه میخوان صدقه بدن