بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کدام "پدرخوانده" برای سهمی با ۴۵ تومان سود سالانه، ۵.۰۰۰ تومان پول بدهد؛

"تبرک" و آدرس اشتباه به سهامدار

عمده درآمد‌های حاصل از سرمایه گذاری‌های شرکت مربوط به سود‌های دریافتی از شرکت‌های نفت پارس، داروپخش، سرمایه گذاری توسعه و معادن و فلزات، آهن و فولاد ارفع، سرمایه گذاری غدیر، فولاد خوزستان است.
کد خبر : ۲۲۷۲۷۷

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، ظاهرا در ماه‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های مواد غذایی به جای آنکه تمرکز خود را معطوف به افزایش توان تولید و سودآوری خود نمایند، مشغول ایجاد حباب‌های قیمتی در سهامشان با استفاده از تبلیغات عجیب و معنادار تلویزیونی بودند.

بی شک شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک در ماه‌های اخیر و با تبلیغاتی که حتی بعضا منجر به تذکرات مقام ناظر به این شرکت هم شده، از جمله شرکت‌هایی است که تمرکز خود را بیشتر بر روی تبلغات گذاشته تا تولید و سودآوری.

شناسایی بیش از ۵۳۹ میلیارد ریال درآمد سود سهام و همچنین درآمد بیش از ۵۵۳ میلیارد ریالی حاصل از خرید و فروش سهام در عملکرد سالانه تبرک منجر به شناسایی بیش از ۱.۱۴۵ میلیارد ریال درآمد‌های ناخالص و رشد بیش از ۴۲ درصدی این درآمد‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

عمده درآمد‌های حاصل از سرمایه گذاری‌های شرکت همانگونه که در جدول ذیل دیده می‌شود مربوط به سود‌های دریافتی از شرکت‌های نفت پارس، داروپخش، سرمایه گذاری توسعه و معادن و فلزات، آهن و فولاد ارفع، سرمایه گذاری غدیر، فولاد خوزستان است.

از نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به شناسایی قابل توجه سود فروش سهام ۵۲۴ میلیارد ریالی شرکت نوش پونه مشهد اشاره داشت و می‌توان اینگونه گفت که بار اصلی سودآوری برکت، بر دوش فروش و درآمد‌های شرکت پونه مشهد بوده و با احتمال بالا و با توجه به شریط اخیر بازار سرمایه به نظر نمی‌رسد شاهد تحقق سودی از محل فروش سهام این شرکت در سال مالی جدید باشیم.

لازم به ذکر است، تبرک از محل فروش سهام در نماد"غپونه" در سه ماهه نخست بیش از ۷۲۶ میلیارد ریال سود شناسایی کرده و همچنین سهام شرکت بهینا را نیز در مرداد ماه به فروش رسانده و به نظر می‌رسد شاهد به حراج گذاشتن زیرمجموعه شرکت تبرک در بازار بورس هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Germany
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
برکت یا تبرک
برکت دارویی هست تبرک غذایی
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
ما هم از این مدل تحلیل چیزی دستگیرمون نشد - سال مالی 99 هنوز به اتمام نرسیده - گزارش مربوط به سال 99 رو بیان میکنه
ناشناس
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
منظور گزارش به سال 98 و عملکرد اون ساله. احتمالا اشتباها 98 درج شده
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
چرت گفته داداش چه ربطی داره فقط خواسته تبرک را خراب کند.
پرسود باشید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
خوب سهام شرکت بهینا فروخته تا بتونه سهام شرکت پادراتوس بخره که در لبنیات هم دستی بر اتش داشته باشه . آیا این بده برای شرکت بزرگی چون تبرک؟!! بنظرمن فقط وقتی کسی سهمیو از رو تبلیغات میخره این حرفارو میزنه ولی کسیکه با تحلیل و بررسی کامل شرکت ورود میکنه برای خرید سهم مشکلی با سهم نداره چون با بنیادی بودن سهم وارد سهم شده نه تبلیغات ، بعدشم به این نمیگن به حراج گذاشتن زیرمجموعه ها یکم باهوشتر و خوش بینانه تر به قضیه نگاه کنید و لطفا در متن هاتون سمت و سو منحرف کردن مخاطبین نداشته باشید.