بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وعده سرخرمن حمایت

فروشندگان این روزها با تحلیل نخریده اند که حالا انتظار داشته باشیم با تحلیل بفروشند.
کد خبر : ۲۲۷۳۲۵

وعده سرخرمن حمایت از بازار سرمایه/شایعه ای که بازار را به آتش کشید

به گزارش بورس نیوز امروز اگر چه بازار سرمایه شروع سبزی داشت؛ ولی زور فروشندگان به خریداران چربید و شاخص کل بورس هم رنگ سرخ به خود گرفته و افت بیش از ۷ هزار واحدی داشته است.

محمد کفاش پنجه شاهی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: امروز، روز حساسی برای بازار سرمایه بود و با توجه به وعده هایی که آخر هفته گذشته در مورد حمایت از این بازار داده شد؛ انتظار می رفت بازار سرمایه امروز مورد حمایت قرار گرفته و مثبت باشد. ولی متاسفانه حمایت خاصی انجام نشد و با این شرایط پیش بینی روند بازار سرمایه در کوتاه مدت، کار سختی است.

وی افزود: با نگاه تحلیلی، سهم های با P/E کمتر از ۸ در بازار سرمایه داریم که برای سرمایه گذاری ارزنده هستند؛ ولی نکته اینجا است که وقتی سهامداران تصمیم به فروش هیجانی می گیرند، تر و خشک با هم می سوزند و سهم های ارزنده بازار هم با فشار فروش مواجه می شوند. بهتر است سهامداران با نگاه تحلیلی و با دید میان مدت در این بازار، سرمایه گذاری کنند. فروش بنیادی ها در این شرایط توجیهی ندارد؛ اما فروشندگان این روزها با تحلیل نخریده اند که حالا انتظار داشته باشیم با تحلیل بفروشند. مثلا امروز شایعه بازگشایی نمادهای پالایشی مطرح شده و برخی با این شایعه، می فروشند؛ حال آنکه بازگشایی نمادهای پالایشی هیچ ارتباطی با فولادی ها و پتروشیمی ها و... ندارد. امیدواریم سهامداران قبل از هر معامله ای، نگاهی هم به قیمت های جهانی و نرخ ارز و گزارش های عملکرد شرکت ها داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: سهم هایی که نسبت P/E پایین دارند، سهم صنایع کامودیتی محور و همچنین سهم های گروه پتروشیمی برای سرمایه گذاری جذاب هستند. قیمت متانول و اوره در بازارهای جهانی افزایش داشته و سهم های این شرکت ها برای سرمایه گذاری مناسب هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش تصمیم‌های غیرکارشناسی در ریزش بازار

کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تبعات ورود بانک‌ها به بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
این چه حمایتی هست بابا اصلا حقوقیها فقطن فروشن سهام برمیگردن..حمایتشون نمیخواهیم به کی باید شکایت کنیم امروزهم حقوق دربجهرم25میلیون سهم فروخت وهیچی نخرید این بی وجدانها نمیزارن سهام جون بگیره فقط آبشاری عرضه میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
سلام حقوقی خاور امروز بجای حمایت از روزای قبل هم بیشتر صف فروش ایجاد کرد لطفاً نماد خاور را یکسال ببندید تا تنبیه بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
حقوقیا دارن سر مردم کلاه میزارن