بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار و ترس بزرگ از ریسک "بازگشایی‌ها"

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام با بیان اینکه بازگشایی نماد‌های شستا، پالایشی‌ها و انرژی سه می‌توانند موجب تسریع در روند بازگشت بازار شود، گفت: با بسته بودن این نمادها، ریسک باز شدن این نماد‌ها بازار را تهدید می‌کند.
کد خبر : ۲۲۷۳۹۷

باز نشدن برخی نماد‌های ریسک بازار را افزایش می‌دهد

فاطمه اسکندری در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: صف‌های فروش همچنان به صورت هیجانی از سوی سهامداران در حال انجام است از طرفی صندوق‌ها نیز ناچار برای نقدشوندگی سهم عرضه کنند.

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام افزود: سهامداران حقیقی باید بدون هیجان صبر پیشه و با تحلیلگران بازار مشورت کنند و در برگشت بازارسهم‌های بنیادی خریداری کرده تا اگر در صورتی که در ضرر هستند جبران شود.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از بازار در حال انجام است، گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است، اما این تلاش‌ها کافی نیست فشار فروش زمانی از بین می‌رود که چندبار صف فروش‌ها جمع شود، با این حجم از معاملات کار بازار بسیار سخت است و نقدینگی بیشتری برای حمایت از بازار نیاز است.

 

اسکندری درباره عرضه حقوقی‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد حقوقی‌های با پرتفوی بالا با تحلیلی که دارند در این قیمت‌ها فروش انجام نمی‌دهند مگر اینکه ناچار باشند.

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام درباره بازگشایی نماد‌های پالایشی، شستا وانرژی ۳ تصریح کرد: عدم بازگشایی این نماد‌ها موجب کشدار شدن بازار می‌شود اگر این نماد‌ها بازگشایی شوند می‌توانند موجب تسریع در روند بازگشت بازار شود، اما در حال حاضر با بسته بودن این نمادها، ریسک باز شدن این نماد‌ها بازار را تهدید می‌کند.

اسکندری درباره مصوبه ورود بانک‌ها به بازر سرمایه بیان کرد: این مصوبه تاثیر مثبتی بر بازار دارد، اما نیازبه زمان دارد و هر اقدامی نیاز به گذراندن پروسه‌هایی است که نیازمند زمان است.

وی به احتمال فراوان طی یک تا دو هفته آینده بازار به متعادل و نقدشوندگی آن برگردد، گفت: برای برگشت بازار نیاز به یک زمان یک ماهه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آیا شاهد ذوب شدن سود و افت محسوس قیمت در سال جاری خواهیم بود؛

"شستا" و علامت سوالی بزرگ در مقابل سودآوری سال ۱۴۰۰

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مستاجران بورس، بازندگان همیشگی این بازار

مدیر نظارت بر ناشران در گفت‌وگو با بورس نیوز: ‌

ادامه ابهام در زمان بازگشایی غول‌ها ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
خدا لعنت تان کنه..چرا شرکتهای کوچک را جمع نمیکنید... هفته هاس چشم مان خشک شد از بس به ثعمرا و وبرق خیره شدیم.... شما را بخدا جمع کنید پول لازم هستیم.
سامان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
خدا لعنت تان کند..چرا فقط شرکتهای شاخص را حمایت میکنید؟
هفته هاس شرکتهای کوچک در صف فروش قفل شده اند ولی چون تاثیری بر شاخص ندارند هیچکدام از مدیران نابغه درصدد جمع آوری صفهای فروش شرکتهای کوچک بر نمیاد... هفته های چشممان به تابلوی قیمتها خشک شد ولی دریغ از یک بار که صفهای کوچکترها که اتفاقا منابع مالی چندانی هم نیاز ندارند جمع آوری نمیشود...وبرق...ثعمرا...حسیر...وووووو بداد مردم برسید.....خدا لعنت تان کند زندگیمان نابود شد.... اعصاب برامون نمونده....بورس مرکز تمام مفاسد اقتصادی شده و هیچکسی هم پیگیری نمیکند....
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
مردم برای خریدن سهام شرکتهای کوچک هم پول داده اند و مجانی بدست نیاورده اند.... چرا هیچکسی از شرکتهای کوچک حمایت نمیکند...اصلا چرا اجازه میدهید این شرکتهای کوچک که باب میل شما مدیران شاخص ساز نیستند در بورس ورود کنند....
فریاد اعتراض سهامداران شرکتهای کوچک امروز به نمایندگان مجلس هم رسید.. چرا تمام منابع صرف حمایت از شرکتهای بزرگ و دارای رانت میشود... چه کسانی در این حمایتها پولهای کلان به جیب میزنند؟
جمع کردن صف 2.5 میلیونی وبرق و پارتا مگه کاری داره؟ مدیران فاسد شاهد تا توانستن در قیمتهای بالای 3500 تومن ثعمرا را به مردم بیچاره انداختند و الان 30% پایینتر هم حاضر به جمع کردن صف و نقد شوندگی سهم نیستند... بنام خانواده شهدا و همه جور جرم و جنایتی در شرکت سرمایه گذاری شاهد و زیر گروههایش میشود...
مشتی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
سهام میخرم فروشنده هست؟؟
سهامدار حقیقی ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
گروه دارویی با اخبار مثبت افزایش نرخ افزایش سرمابه چرا مثبت نمیشن ؟؟؟ هلدینگ برکت این سهم ارزنده بیش از 50 درصد افت داشته !!!! چرا ؟؟؟دیران سهم بنیادی حدود 60 درصدافت داشته !!p/e دیران را با p/e گروه دارویی مقایسه کنید ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
حقوقی خودرو جنایتی دیگر آفرید با فروش یکمیلیاردی به جای خرید در پیشگایش یکبار دیگر ثابت کرد که از هیچ چیز ترس وواهمه نداره آیا دولت این اختیار را به وی داده است قوه محترم قضائیه و رئیس محترم مجلس به فریاد این ملت برسید این پیشگشایش را از ابین ببرید تا کی باید سهامداران جزء صدمه ببینند و زیان کنند؟ ما از شما حذف پیگشایش را میخواهیم همین.