بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ اتفاق مثبتی که بورس را بالا خواهد برد...

شرکت‌های گروه معدنی و فلزی و هلدینگ‌های چند رشته‌ای از این شرایط بیشتر از سایر صنایع منتفع خواهند شد. ضمن اینکه سهم‌های گروه بانکی هم چشم انداز مثبتی پیش رو دارند.
کد خبر : ۲۲۷۴۲۴

۲ اتفاق مثبتی که بورس را بالا خواهد برد...

به گزارش بورس نیوز، در بازارهای جهانی قیمت کامودیتی ها سیر صعودی دارد. نرخ ارز هم دوباره ثانیه ای بالا می رود و دلار امروز در بازار آزاد از مرز ۱۳ هزار تومان عبور کرد. قیمت املاک و دارایی ها هم مدام افزایش می یابد. در چنین شرایطی، فروش های بازار سرمایه آن هم با قیمتی خیلی پایین تر از قیمت ماه های قبل، توجیه ندارد! همه جا صف خرید است و قیمت ها بی محابا رشد می کند و تنها بازاری که رشدش خیلی ها را نگران کرد، بازار سرمایه بود و بس!

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در بازارهای جهانی اکثر کالاها رشد داشته و این نشان می دهد بازارهای جهانی در حال از سر گیری فعالیت های خود هستند و عملا اثرات کرونا از بازارهای جهانی رخت بر می بندد. با این شرایط به نظر می رسد بازارهای جهانی به تدریج به حالت عادی بازخواهد گشت و در این صورت، قطعا شاهد رشد بسیار خوبی در بازارهای جهانی خواهیم بود.

وی افزود: همچنین با وجود آنکه در ماه های قبل بازارهای جهانی با افت قیمت مواجه شدند؛ نرخ ارز اما در کشور ما به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، حجم بالای نقدینگی و کسری بودجه دولت و... رشد داشت و این اتفاقات برای آنکه ارزندگی بازار سرمایه را نشان دهد، کافی است. با این وضعیت، از سوئی قیمت کالاها در بازارهای جهانی رشد داشته و از سوی دیگر نرخ ارز در کشور ما افزایش یافته و این دو عامل در کنار هم، اثر مضاعفی بر سودآوری شرکت ها خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر چشم انداز مثبت سودآوری شرکت ها در ماه های آینده، گفت: این اتفاقات در کنار گزارش های ۶ ماهه شرکت ها در روزهای بعد و همچنین وحدت دولت و مجلس برای حمایت از بازار سرمایه، نویدبخش رشد دوباره این بازار خواهد بود. البته امیدواریم ریزش های اخیر هم برای مسوولان و سیاست گذاران اقتصادی کشور درس عبرت باشد و هم برای سرمایه گذاران تجربه ای باشد که اقدام به سرمایه گذاری حرفه ای در این بازار کنند.

حقانی نسب در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: شرکت های گروه معدنی و فلزی و هلدینگ های چند رشته ای از این شرایط بیشتر از سایر صنایع منتفع خواهند شد. ضمن اینکه سهم های گروه بانکی هم چشم انداز مثبتی پیش رو دارند. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

توجه به ارزندگی چراغ راه سرمایه‌گذاران

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چرایی حمایت از سهم‌های بزرگ در بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
بی خود میگه .قبلا مطلبش را در خوندم.فقط مردم رو بی جهت به یه سری سهام سوق میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
ازاطرافیان شیخ کلیدیان محال دروغ نگفته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
حوصله داری عموجان بیا ببین حقوقی خودرویی مثل گرگ افتاده میان سهامداران فریادرسی هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱
اگه خیلی به خودتون اعتماد دارین پیش گشایش رو بردارین .
فریدون
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
با سلام تورابخدا به داد مردم برسید
تورا بخدابداد سهامداران شرکت تولیدی شهید قندی (شرکت بکام ) برسید تورا بخدا پیگیر حق مردم باشید نزدیک به 70 روزتمام سرمایه مردم بخاطر مجمع سالیانه درحساب این شرکت بوده چند روز متوالی قبل از برگزاری مجمع تمامی سهامداران بیش از 20 درصد ضررکرده بودند که سهم وارد مجمع گردید خیال سهامدار راحت بود که بعداز مجمع این سهم با چنددرصد سود باز می شود اما نه تنها سودی به سهامداران نرسیده بلکه نزدیک به ده روز است که که سهم منفی می باشد وبخود پیغمبرخدابیش از 50 درصد سرمایه مردم از دست رفته است وهیچکس پاسخگو نیست وقتی با مدیر عامل این شرکت جناب الستی تماس گرفته شد.ایشان فرموده اند که من ده روزه مریض ودرقرنطینه ام آیا این شد جواب مردم، چرا باید یک شرکت با این همه سرمایه فردی را به عنوان مدیر عامل انتخاب نماید که هیچگونه مسئولیت پذیری وتعهدی نسبت به سهامداران ندارد .
آیا این نتیجه اعتماد مردم به دولت ومجلس انقلابی بود ومی خواستند سرمایه چندین ساله مردم را نابود کنند .وقتی مسئولین یک شرکت از سرمایه این مردم سود خودرا برده اند نباید اینقدر ظلم در حق آنها شود .چرا هیچکس پاسخگو نیست علت عدم رسیدگی سازمان بورس ودولت ومجلس به سرمایه سهامداران چیست .
آیا مدیر عامل وهیات مدیره این شرکت بخاطر سهل انگاری وسوء استفاده حقوقی این سهم با فریب سهامداران نباید به سهامدارش پاسخگو باشد .آیا ارگانی که بتواند پیگیر مشکلات سهامدار باشد در دولت ،مجلس وسازمان بورس وجود ندارد .با توجه به اینکه ظلمی بس گران درحق سهامداران (بکام )گردیده است درصورتی که مسئولین امر نسبت به پاسخگوئی ورفع مشکلات سهامداران چاره ای نیندیشند با اتحاد وهمدلی سهامداران به سازمان بورس مراجعه خواهیم کرد چرا باید اینهمه ظلم شود وهیچکس پاسخگونباشد .تورا بخدا وفاطمه الزهرا قسمتان میدهم درد ومشکلات این مردم را بگوش مسئولین دولتی ،مجلس .سازمان بورس ومدیر عامل وهیات مدیره بی مسئولیت این شرکت برسانید .

جمعی از سهامداران بکام