بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به صف نشینان همیشه در صحنه ای که سر هر صف یک زنبیل گذاشته اند و فرقی ندارد کجا صف فروش باشد و کجا صف خرید و...
کد خبر : ۲۲۷۴۳۳

گرانی های بی سر و صدا به مدد هیاهوی صف نشینان همیشه در صحنه

به گزارش بورس نیوز صف نشینان همیشه در صحنه، امروز هم صف نشین بودند؛ در صف سهام میفروختند تا در صف دلار و سکه بخرند! اما عجیب است که گرگ های وال استریت که تا همین چند هفته قبل مرتبا از ارزش جایگزینی شرکت ها سخن می گفتند، این روزها ساکت شده اند و یا شاید هم در سر یکی از همین صف ها جا گرفته اند. هر چه هست، قیمت سهم ها در عرض ۴ هفته حداقل ۳۰ درصد افت داشته؛ بی آنکه کسی نگاهی به رشد بازار ارز و املاک و کالاها داشته باشد. ریزش بورس به نفع چه کسانی تمام شد، قضاوت با شما!

 

ریزشی که دل بورس ستیزان را هم کباب کرد

اما عجیب تر از این ریزش، اظهار نظر بعضی کارشناسان بازار ارز و بازار مسکن در مورد آینده بورس ایران است. بزرگوارانی که دانش آموخته حقوق هستند و کارشان یک عمر فعالیت در حوزه معاملات املاک بوده و یا جز خرید و فروش ارز فعالیتی نداشته اند، اقدام به حمایت از بورس کرده اند و تاثیر انتخابات آمریکا بر این بازار را خنثی اعلام کرده اند! ببینید چه بلائی به سر بورس آورده اید که بورس ستیزان قدیم هم حالا دلشان کباب این بازار است...

 

فروش ناجوانمردانه و بهانه من نبودم...
بعضی حقوقی ها این روزها تمام قد از سهم شان حمایت می کنند و در مقابل عده ای هم چنان ناجوانمردانه می فروشند که اگر حداقل یک آه نکشیم، در حق این بازار جفا کرده ایم. اما جالب اینجاست که وقتی به بعضی به اصطلاح حامیان بازار سرمایه می گوییم بزرگوار چرا فروختی؟ فورا لیستی از فروش های یک حقوقی دیگر رو می کند و می گوید این که بیشتر فروخته! بعد هم طوری وانمود می کنند که انگار دعوا سر لحافی بوده و بهتر است تمام شود! کاش یکی این دوستان را توجیه کند.

 

گرانی های بی سر و صدا به مدد هیاهوی صف نشینان
اما در گیر و داری که سهامداران سهم هایشان را چوب حراج زده اند، در بازار محصولات بعضی شرکت ها ولوله افزایش قیمت افتاده. از یک سو کره کیمیا می شود و از سوی دیگر از افزایش قیمت تایر در بازار می گویند‌. حالا هم کلاغ ها خبر آورده اند شوینده ساز ها دنبال افزایش نرخ هستند و بدجور هم برای گسترش بازارهای صادراتی کمین کرده اند! حالا بفروشید که به قول بعضی دوستان نباید از کسانی که بی تحلیل خریده اند انتظار داشت با منطق بفروشند!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر