بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

توجه به ارزندگی چراغ راه سرمایه‌گذاران

نقدینگی در حال خروج از صندوق های درآمد ثابت بوده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پول از این صندوق ها خارج شده و به سمت بازار سهام آمده است.
کد خبر : ۲۲۷۵۷۷

توجه به ارزندگي چراغ راه سرمايه گذاران

به گزارش بورس نیوز امروز هم بورس تهران رخت سبز به تن دارد و با رشد بیش از ۴۲ هزار پله‌ای تا این لحظه از معاملات، شاخص کل مجددا از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی فراتر رفته است. با این حال بیم و امید در بازار موج می‌زند و از یک سو سهامداران خوشبین هستند که اصلاح به پایان رسیده و بازار دوباره وارد فاز صعودی شده و از سوی دیگر، کماکان ترس در رفتار فعالان این بازار مشاهده می‌شود.

علی‌رضا نجارپور کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد:

از روز چهارشنبه هفته گذشته که شاخص بورس حدود ۸ هزار واحد افت داشت و وارد کانال ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی شد، به تدریج شاهد جمع شدن صف‌های فروش بودیم و با حمایت‌هایی که از این بازار بعمل آمد و پمپاژ اخبار مثبت به بازار سرمایه، بورس تهران این هفته شروع خوبی داشت. در چند روز گذشته از حجم صف‌های فروش کاسته شد و سهم‌ها متناسب با ارزندگی خود، معامله شدند.

وی افزود: آنچه مشخص است این است که نقدینگی در حال خروج از صندوق‌های درآمد ثابت بوده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پول از این صندوق‌ها خارج شده و به سمت بازار سهام آمده است. کل نقدینگی خارج شده از بازار سهام در دوره اصلاح بازار، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که ۴۵۰۰ میلیارد تومان از آن، وارد صندوق‌های درآمد ثابت شده بود و مابقی کنار بازار پارک شده بود و منتظر فرصتی برای ورود مجدد بود. نکته مثبت این روز‌ها این است که سرمایه گذاران مجددا انگیزه سرمایه گذاری در بورس پیدا کرده اند و می‌توان به ورود دوباره نقدینگی به سمت این بازار خوشبین بود.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر ارزندگی بعضی سهم‌های بارار، اظهار کرد: خوشبختانه توجه سرمایه گذاران بیشتر به سمت سهم‌های بنیادی بازار معطوف شده و تحلیل اهمیت بیشتری در سرمایه گذاری‌ها پیدا کرده است. البته در روز‌های گذشته برخی نماد‌های بزرگ بازار هم متوقف بودند و بازگشایی این نماد‌ها هم در به تعادل رسیدن سهم‌ها اثرگذار خواهد بود. نماد "وبملت" بعد از بازگشایی با تقاضای خوبی همراه بود و این، اتفاق مثبتی برای بازار بود. نماد "خودرو" هم اگرچه انتظار می‌رفت منفی‌تر بازگشایی شود، ولی در مجموع بازگشایی خوبی بود.

نجارپور در ادامه با اشاره به نوسان مثبت بازار ارز و به تبع آن بازار‌های طلا و خودرو و مسکن در روز‌های منفی بازار سرمایه، گفت: همانطور که میدانید در بلندمدت، بازار سرمایه و بازار ارز رابطه مستقیم با هم دارند و هر چه نرخ ارز، افزایش یابد؛ شرکت‌های بورسی که درآمد‌های ارزی دارند و یا از قیمت‌های جهانی تاثیر می‌پذیرند هم درآمد بیشتری خواهند داشت. اما در کوتاه مدت این دو بازار رقیب هم هستند و خروج نقدینگی از هر یک از این بازار‌ها می‌تواند سبب نوسان مثبت بازار رقیب در کوتاه مدت گردد.

این کارشناس بازارسرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد از سهم‌های بازار، برای سرمایه گذاری ارزنده هستند و سرمایه گذارانی که در قیمت‌های فعلی وارد این سهم‌ها شوند، بازدهی مناسبی هم کسب خواهند کرد. اما به هر حال باید توجه داشت که ورود به هر سهمی منطقی نیست و توصیه می‌شود سرمایه گذاران بیشتر روی سهم‌های صادرات محور و صنایع مرتبط به حوزه کامودیتی‌ها سرمایه گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی ۱.۴ درصد یک ماهه/ "الماس بیمه دی" بهترین در یک‌سال

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مستاجران بورس، بازندگان همیشگی این بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آدرسی برای نجات بازار سرمایه

رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ اتفاق مثبتی که بورس را بالا خواهد برد...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
آقایان کارشناس باور کنید سکوت شما برای رشد بورس خیلی بهتره اینقدر سهامها را مشخص نکنید همه سهامها ی موجود را مردمی خریده اند که پولش را با بدبختی جور کردند اونوقت شما ........ خجالت بکشید حیا کنید الآن حقوقی خودرو مثل گرگ افتاده تو سهم و فقط دنبال نوسانگیریه مگه سهامداران خودرو از همین مردم نیستند که با سختی پولی تهیه کردند و سهام خریدند از رئیس محترم قوه قضائیه می خواهیم اختلاس - رشوه خواری و ..... مسایل این روزای بورس را مورد بررسی قرار دهند.