بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
شرکت‌های بیمه حاضر در بازار سرمایه بطور میانگین از ابتدای سال جاری تا ۲۳ شهریور ماه ۱۵۵ درصد رشد قیمت سهام داشته اند که در بین این شرکت‌ها بیمه پاسارگاد با رشد ۶۴۸ درصد، صدر این شرکت‌ها قرار دارد.
کد خبر : ۲۲۷۶۰۹

به گزارش بورس نیوز، گفتنی است نوزده شرکت بیمه حاضر در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری (سال ۹۹) تا پایان تیرماه بطور میانگین ۱۹۶ درصد قیمت سهام آن‌ها رشد داشته است و با اصلاح قیمت در بازار سرمایه قیمت سهام این شرکت‌ها هم بطور میانگین ۴۱ درصد اصلاح شد.

بررسی قیمت سهام شرکت‌های بورسی و فرا بورسی صنعت بیمه نشان می‌دهد این شرکت‌ها تا پایان تیر ماه هم گام با رشد بازار سرمایه بطور میانگین ۱۹۶ درصد قیمت سهام آن‌ها رشد داشته است و همزمان با اصلاح قیمت در بازار سرمایه این شرکت‌ها هم وارد فاز اصلاح قیمت شده اند و قیمت سهام آن‌ها بطور میانگین ۴۱ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش این نوزده شرکت بیمه بطور میانگین از ابتدای سال جاری تا ۲۳ شهریور ماه ۱۵۵ درصد قیمت سهام آن‌ها افزایش داشته است در بین این شرکت‌ها بیمه پاسارگاد، آسیا و سامان بیشترین رشد قیمت سهام داشته اند البته آخرین قیمت سهام بیمه پاسارگاد مربوط ۱۲شهریور ماه است.

بیمه پاسارگاد در بخش تولید حق بیمه هم در رتبه چهار شرکت‌های خصوصی بیمه قرار دارد و بیشترین سود خالص و سود انباشته را در سال گذشته در بین ۲۷ شرکت بیمه فعال در صنعت بیمه کشور داشته است و همچنین در سطح یک توانگری مالی قرار دارد.

این شرکت بیمه قصد دارد در سال جاری در دو مرحله سرمایه فعلی خود را ۳۰۰ درصد از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای افزایش دهد که در حال حاضر مراحل نخست آن که افزایش ۱۰۰ درصدی است، انجام شده و در مرحله بعد افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد ۴۸درصدی "حق بیمه صادره" ۶ماهه نخست سال به نسبت سال گذشته؛

رشد ۵۴درصدی "بپاس" در حق بیمه صادره زندگی

رشد ۴۸درصدی "حق بیمه صادره" ۶ماهه نخست سال به نسبت سال گذشته؛

رشد ۵۴درصدی "بپاس" در حق بیمه صادره زندگی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
وضعیت بیمه سامان بهتر بوده...تیرماه 99 معادل80 درصد بازدهی داشته ولی تا 23 شهریور 300 درصد شده... حال بیمه پاسارگاد تیر 99 معادل 400 درصد بوده که 23 شهریور به 650 درصد رسیده....
موسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
بیمه سامان= از محل تسعیر ارز بانک سامان گزارش افشای الف داد ۱۸۷ میلیارد تومن سود شناسایی کرد
۸۰ درصد رشد ای پی اس

بساما سهامدار عمده بانک سامان هست و با هلدینگ سرمایه بالای ۶۰۰ میلیون سهم بانک سامان دارد

بانک سامان ۵۰ درصد افزایش سرمایه از انباشته تصویب شده دارد

سپ دیگر زیر مجموعه ی خوبِ بساما ۴۴ درصد افزایش ای پی اس رو کرد
سپ ۶۷ درصد افزایش سرمایه از مطالبات تصویب شده دارد و آخر همین هفته برای مجمع فوق العاده افزایش سرمایه می بندد

بساما با هلدینگ سرامد و دیگر زیر مجموعه ش بالای ۴۰۰ میلیون سهم سپ با تمام شده زیر ۴۰۰ تومن دارد یعنی زیر ۱۸ درصد قیمت فعلی سپ!

خود بساما افزایش سرمایه از انباشته و اندوخته طی دو ماه اینده دارد و تصویب شده

اینها غیر از سودسازی بالای ۶۰۰ میلیارد تومنی بساما و هلدینگ سرامد در شش ماهه هست

پی به ای زیر ۵ درمیاد، جذابه...خیلی جذاب