بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۶۸ میلیارد ریال شناسایی درآمد در حساب این شرکت؛

انعقاد ۴ فقره قرارداد بین "مرقام" و "وتجارت"

بابت ۴ فقره قرارداد منعقد شده با بانک تجارت، طی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۶/۳۱، به ترتیب مبلغ ۶۸ میلیارد ریال (با لحاظ ۲۰ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده در دوره مالی ۶ماهه) به عنوان درآمد شناسایی شده است
کد خبر : ۲۲۷۶۱۳

انعقاد ۴ فقره قرارداد

به گزارش بورس‌نیوز، با موضوع انعقاد ۴ فقره قرارداد منعقده فی ما بین شرکت ایران ارقام و شرکت بانک تجارت اقدام شد.

در همین راستا برای جلوگیری از انتشار متعدد اطلاعیه‌ها (۴ افشاء همزمان) در یک روز، آثار مالی قرارداد‌های یاد شده، تجمیع و درقالب یک اطلاعیه افشاء شد.

لازم به ذکر است که تاریخ اجرای دو فقره از قرارداد‌ها مربوط به سال‌های مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ و ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ است اما؛ تاریخ انعقاد قرارداد‌های یاد شده در مردادماه سال جاری بوده که پس از طی مراحل اداری و امضا طرفین، روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۳به دبیرخانه این شرکت واصل و ثبت شده است.

نگاهی به قراردادها
ارائه خدمات سرویس، نگهداری و تعمیر دستگاه‌های خودپرداز به بانک‌ها به جهت ملاحظات کلان حاکم بر کشور و برای رفاه حال مردم، بصورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته (۷*۲۴) انجام می‌پذیرد.

انجام پروسه تمدید یا انعقاد قرارداد جدید از سوی بانک‌ها، به لحاظ طی مراحل مختلف برگزاری مناقصات، اعتبارسنجی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های تعمیر و نگهداری، مراقبت‌های امنیتی و سایر ملاحظات مترتب با آن بسیار زمان‌بر بوده و بر همین اساس، این شرکت ناچار به انجام ارائه خدمات اشاره شده، قبل از انعقاد قرارداد است.

از طرف دیگر، حسابرس مستقل و بازرس قانونی در گزارش مربوط به سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۰۶/۳۱  شرکت اعلام کرد که به دلیل عدم صدور برخی صورتحساب‌ها به جهت عدم عقد قرارداد‌های فی مابین با برخی بانک‌ها، درآمد‌های مرتبط با آن در دفاتر شناسایی نشده و مراتب به عنوان کار در جریان تکمیل شناسایی شده است؛ بنابراین شرکت طی دوره مالی شش ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ ، رویه حسابداری مورد استفاده در خصوص شناسایی درآمد حاصل از دو فقره قرارداد یاد شده را جهت انطباق با استاندارد‌های حسابداری اصلاح و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بر اساس برآورد‌های صورت گرفته توسط مدیریت محاسبه و در دفاتر شناسایی کرد.

با توجه به مراتب عنوان شده در بالا، هزینه‌های مترتب با اجرای ۲ فقره قرارداد یاد شده طی سال‌های مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ و ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ در سرفصل کار جریان ساخت ثبت شده، اما هیچگونه درآمدی در آن سال‌ها شناسایی نشده است.

بر همین اساس تا تاریخ تهیه این اطلاعیه، از بابت ۴ فقره قرارداد منعقد شده با بانک تجارت، طی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۶/۳۱، به ترتیب مبلغ ۶۸ میلیارد ریال (با لحاظ ۲۰ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده در دوره مالی ۶ماهه) به عنوان درآمد شناسایی و مبلغ ۵۲ میلیارد ریال از سرفصل حساب کار در جریان ساخت خارج و به حساب بهای تمام شده خدمات منتقل شده است. در ضمن آثار مالی باقیمانده قرارداد‌ها طی سال آتی شناسایی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
ســــــلام
مدیر عامل محترم ولیز آقای علی اصغر سفری
چـــــــرا بانک تجارت با ســــــود 1000 میلیارد ریالی که از فروش ولـــیز در سال 1398 کسب کرد .اکنون از سهام ولیز حمایت نمی کند؟؟؟؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
.................. حسابی ..................کرده با این بورسش