بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
در صورت روند مثبت معاملات در گروه پالایشگاهی انتظار می‌رود که در سایر گروه‌ها نیز شاهد روند افزایشی قیمت‌ها و افزایش حضور خریداران باشیم.
کد خبر : ۲۲۷۷۷۸

روند مثبت پالایشگاهی ها موثر بر افزایش خریداران


آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد معاملاتی نوسانی در بازار بودیم. بازگشایی نماد‌های پالایشگاهی در نیم ساعت پایانی بازار را می‌توان مهم‌ترین رویداد بازار در روز گذشته عنوان کرد. بازگشایی این نماد‌ها تغییرات قیمت متفاوتی را در نماد‌های این گروه منجر شد. در حالی که نماد "شبندر" با روند و رشد قیمتی بازگشایی شد، دو نماد "شتران" و "شپنا" با ۱۱ و ۷ درصد کاهش قیمت بازگشایی شدند و به این ترتیب با لحاظ کردن معاملات این گروه، شاخص کل با کاهش در حدود ۵ هزار واحدی مواجه شد تا نتواند به روند افزایشی خود ادامه دهد.

در معاملات دیروز پس از بازگشایی منفی و رشد قیمت‌ها در میانه‌های بازار، مجددا در یک ساعت پایانی بازار شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم.

شاخص کل هم وزن نیز افت ۰.۵۸ درصدی را ثبت کرد و با ۲.۵۰۰ واحد کاهش به ۴۲۷ هزار و ۶۹۸ واحد تنزل کرد.

ارزش معاملات نیز به ۱۷۶ هزار میلیارد ریال در بازار‌های فرابورس و بورس رسید.

سیاست و اقتصاد کلان
مراسم معارفه عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با تشریح برنامه‌های آتی بانک صادرات ایران و گروه مالی سپهر صادرات برای حمایت از «وسپهر» با هدف راهبردی تعمیق بازار سرمایه در محل شرکت فرابورس برگزار شد. تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت "سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات" در نماد" وسپهر" در روز جاری (یکشنبه سی ام شهریورماه) به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومان بوده و تاریخ و دوره ثبت سفارش از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز یکشنبه، تاریخ تخصیص سهام نیز چهارشنبه دوم مهر و تاریخ شروع معاملات ثانویه روز شنبه ۵ مهرماه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر تسریع سرمایه گذاری در طرح‌های اولیه را نیز از جمله اهداف راهبردی این شرکت عنوان کرد و افزود: از هفته آینده گام‌های اولیه برای عرضه تک تک شرکت‌های گروه مالی سپهر آغاز خواهد شد. وی به داشتن ۴۷ درصد سهام شرکت انرژی سپهر و حضور چهار شرکت بزرگ بلان، دنا، سیراف و لاوان، به عنوان زیر مجموعه‌های اصلی انرژی سپهر اشاره کرد و افزود: سه شرکت اول در زمینه تولید متانول و شرکت لاوان در زمینه تولید اوره و آمونیاک فعال است که شرکت‌هایی با پتانسیل ارزشمند به حساب می‌آیند.

در خبری دیگر از بازار سرمایه و شرکت‌های در حال پذیرش، شرکت سپید ماکیان با نماد «سپید» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

در بازار ارز شاهد افت اندک نرخ دلار بودیم. قیمت هر دلار آمریکا با توجه به کاهش نرخ درهم امارات که این روز‌ها تعیین کننده روند بازار بوده، به ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. به این ترتیب شاهد افت قیمت سکه طلا نیز بودیم و قیمت هر سکه طلا با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

در خبری از حوزه سیمان، تولیدکنندگان ایرانی در ۵ ماه اول سال جاری اقدام به صادرات ۵ میلیون و ۸۴۷ هزارو ۲۰۱ تن به ارزش ۱۲۷ میلیون و ۹۹۰ هزارو ۹۵۹ دلار انواع سیمان به ۲۸ کشور جهان کرده اند. کشور عراق با ۲۴ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۵۹۸ دلار در رتبه نخست، کویت با ۲۳ میلیون و ۳۷۵ هزارو ۸۷۰ دلار وافغانستان با ۱۹ میلیون و ۵۴۰ هزارو ۴۳۷ دلار بیشترین میزان واردات سیمان ایرانی را به خود اختصاص داده اند.

بازار امروز
بازار امروز و روند کلی آن بستگی زیادی به نحوه معاملات گروه پالایشگاهی خواهد داشت. در صورت روند مثبت معاملات در گروه پالایشگاهی انتظار می‌رود که در سایر گروه‌ها نیز شاهد روند افزایشی قیمت‌ها و افزایش حضور خریداران باشیم.

از سوی دیگر، ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در گروه پالایشگاهی و همچنین احتمال افت بیشتر قیمت‌ها در دیگر گروه اثرگذار بازار یعنی خودرویی ها، می‌تواند همانند یک ساعت پایانی بازار دیروز منجر به اصلاح بیشتر قیمت‌ها در بیشتر گروه‌ها شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۳۶ درصدی کاهش نرخ کارمزد‌ زیر تابلوی شرکت بورس نشست؛

۵۲درصد کاهش قیمت هر سهم "بورس"

بزرگ‌ترین ضربه‌ای که "پالایش" به این سهم زد؛

"شتران" با آمارهای صعودی در چنگال دارادوم!

ارسال نظر