بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
مدیرعامل شرکت پاکدیس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم روند مطلوب فروش "غدیس"/فرصتی که با تحریم ها سوخت

حجم صادرات شرکت کمتر از ۵ درصد کل فروش است. با این حال فروش شرکت در ۶ ماهه حدود ۶۵ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، روند مطلوب فروش ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۷۸۲۰

تداوم روند مطلوب فروش

به گزارش بورس نیوز در خبرها آمده یک بشکه آبمیوه انار می تواند ۱۵ برابر نفت، ارزآوری داشته باشد!
یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آبمیوه در کشور شرکت پاکدیس است. این شرکت که اخیرا مجوز افزایش سرمایه ۳۱۸ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را هم دریافت کرده، در ۵ ماهه اول امسال بیش از ۲۴۵ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۳ درصدی نشان می دهد. این در حالی است که درآمد صادراتی این شرکت در مردادماه صفر بوده است! "غدیس" در ۴۰ روز اخیر افت ۴۰ درصدی داشته است. 

ناصر صمدی مدیرعامل شرکت پاکدیس در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: پتانسیل بالایی برای صادرات کنسانتره آبمیوه وجود دارد و با نرخ فعلی بازار ارز، صادرات ارزآوری مطلوبی به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه در تولید کنسانتره سیب، انار، آلبالو، انگور و... هم از مزیت رقابتی برخوردار هستیم. اما نکته اینجاست که مهم ترین مقاصد مصرفی مثلا کنسانتره انار، آمریکا و کانادا است. ولی به سبب شرایط تحریمی، امکان صادرات به اروپا و آمریکا را نداریم.

وی افزود: هر محصولی که با لیبل ایران صادر شود، با مشکل مواجه خواهد شد و از آنجا که بازارهای صادراتی شرقی کشور، مصرف آبمیوه زیادی ندارند؛ بنابراین تنها دو بازار صادراتی ترکیه و روسیه را داریم. کنسانتره صادراتی ایران از ترکیه، بصورت غیر مستقیم روانه بازارهای اروپایی می شود؛ ولی صادرات از ترکیه، سود چندانی برای ما به همراه ندارد. علاوه بر این، حتی در صورت صادرات به ترکیه و روسیه، برای برگرداندن ارز حاصل از صادرات با مشکل مواجه هستیم. با این وضعیت باید گفت به رغم آنکه پتانسیل های زیادی برای صادرات کنسانتره داریم؛ اما به دلیل شرایط سیاسی، امکان صادرات نداریم.

مدیر عامل "غدیس" در رابطه با وضعیت شرکت گفت: حجم صادرات شرکت کمتر از ۵ درصد کل فروش است. با این حال فروش شرکت در ۶ ماهه حدود ۶۵ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، روند مطلوب فروش ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر