بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
در ۵ ماهه نخست سال جاری رقم خورد؛

صادرات انواع سیمان به ۲۸ کشور جهان

سخنگوی گمرک گفت: کشورمان در پنج ماه اول سال جاری اقدام به صادرات پنج میلیون و ۸۴۷ هزار و ۲۰۱ تن به ارزش ۱۲۷ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۵۹ دلار انواع سیمان به ۲۸ کشور جهان کرده است.
کد خبر : ۲۲۷۸۲۹

صادرات انواع سیمان به ۲۸ کشور جهان

به گزارش بورس نیوز، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: ظرفیت تولید سیمان کشور ۸۵ میلیون تن و میزان نیاز داخلی ۶۵ میلیون تن است، در حال حاضر ایران جزو هفت کشور بزرگ تولیدکننده سیمان جهان است که به عقیده کارشناسان، عدم تناسب در تامین نهاده‌های تولید به دلیل تحریم، مازاد عرضه و عدم تناسب تقاضا به دلیل افزایش کارخانجات سیمان، بروز کووید ۱۹ و تبعات ناشی از آن و مباحث مرتبط با حمل و نقل از جمله چالش‌های پیش روی صنعت سیمان است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک با تشریح آخرین وضعیت تجارت سیمان افزود: کشورمان در پنج ماه اول سال جاری اقدام به صادرات پنج میلیون و ۸۴۷ هزار و ۲۰۱ تن به ارزش ۱۲۷ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۵۹ دلار انواع سیمان به ۲۸ کشور جهان کرده است.

وی درباره کشور‌های مقصد صادراتی سیمان ادامه داد: سیمان تولید شده در کشور به کشور‌های هندوستان، افغانستان، روسیه، عراق، قطر، کنیا، کویت، سریلانکا، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، بنگلادش، چین، عمان و... صادر شده است.

سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: عراق با ۲۴ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۹۸ دلار در رتبه نخست، کویت با ۲۳ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۷۰ دلار و افغانستان با ۱۹ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۳۷ دلار بیشترین میزان واردات سیمان ایرانی را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تحقق سود خالص ۴۷ ریالی به ازای هر سهم "سفارس" بدست آمد؛

سودی از جنس فروش سهام برای "سفارس"

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تلاش سیمانی‌ها برای آزادسازی قیمت

ارسال نظر