بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
رشد سنگین سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها؛

افزایش ۸‍۱درصدی سود سهام "وپویا"

افزایش سنگین سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها را می‌توان دلیل افزایش سنگین سودآوری شرکت در این بازه زمانی در نظر گرفت.
کد خبر : ۲۲۷۸۹۲

رشد سنگین سود فروش سرمایه گذاری‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری پویا در دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱مردادماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی نشده، سود خالص و جالب توجه ۵هزار و ۱۰۰میلیاردر ریالی را محقق کرده این سود رشد ۸۶۰درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رشد سنگین سود فروش سرمایه گذاری‌ها

افزایش سنگین سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها را می‌توان دلیل افزایش سنگین سودآوری شرکت در این بازه زمانی در نظر گرفت. سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۴ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال محقق شده که بخش مهمی از این سود مربوط به سود ناشی از فروش بخشی از سهم گروه دارویی برکت بوده و سود ناشی از فروش این سهم معادل ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال بوده است.

شرکت‌های تامین سرمایه امین و ریشمک پس از برکت بیشترین سود فروش را برای شرکت داشته اند.

همچنین در بخش سود سهام مبلغ ۴۷۱ میلیارد ریال شناسایی و ثبت شده که این بخش از درآمد‌ها نیز که در واقع درآمد‌های پایدار شرکت‌های سرمایه گذاری محسوب می‌شوند نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

پرتفوی بورسی شرکت تا پایان مرداد ماه مازاد ارزش ۲۴ هزار میلیارد ریالی را داشته که از این مبلغ، ۶ هزار میلیارد ریال مربوط به سهام گروه دارویی برکت بوده است. بیش از ۴.۳ درصد از سهام گروه دارویی برکت در اختیار "وپویا" است. افت ارزش سهام برکت در هفته‌های اخیر را می‌توان یکی از دلایل تشکیل صف فروش در نماد "وپویا" برشمرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر