بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط؛

میانگین بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۱۹۳ درصد رسید

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط به منفی ۲.۴ درصد رسید.
کد خبر : ۲۲۸۱۴۲

میانگین بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۱۹۳ درصد رسید

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

میانگین بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۱۹۳ درصد رسید

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده که میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:


ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز اول مهر ماه به ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان رسید. در این هفته و بدون احتساب بازدهی کسب شده در این هفته شاهد جذب ۲۵ میلیارد تومان منابع جدید در این صندوق‌ها در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید بودیم.

• صندوق توسعه ممتاز با ۴۶ میلیارد تومان جذب منابع مالی جدید که معادل ۱۷ درصد از ارزش این صندوق بوده، بهترین عملکرد را از حیث صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید در طول هفته قبل داشته است. پس از این صندوق، صندوق گوهر نفیس تمدن با جذب ۱۴ میلیارد تومان منابع مالی جدید قرار دارد. از سوی دیگر دو صندوق مشترک کوثر و تجربه ایرانیان با خروج ۱۹.۶ و ۱۸.۶ میلیارد تومان منابع مالی در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری، ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث داشته اند.

• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط به منفی ۲.۴ درصد رسید. تمامی صندوق‌های مختلط در هفته گذشته بازدهی منفی محقق کردند. صندوق آرمان سپهر آشنا همانند هفته‌های اخیر بدترین عملکرد را داشت و با کسب بازدهی منفی ۴.۸ درصدی، ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث به خود اختصاص داد. پس از این صندوق، صندوق نیکی گستران با کسب بازدهی منفی ۴.۴ درصدی قرار دارد. بهترین عملکرد را نیز دو صندوق توسعه ممتاز و گنجینه مهر با بازدهی منفی ۰.۱۲ و ۰.۴ درصدی داشتند.

• میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های مختلط به ۳.۳۴ درصد رسید. بدترین عملکرد ماهیانه را نیز صندوق آرمان سپهر آشنا به خود اختصاص داد. پس از آن صندوق نواندیشان با بازدهی منفی ۱۰ درصدی قرار دارد. بهترین عملکرد ماهیانه را نیز صندوق گنجینه مهر با ۴.۸ درصد بازدهی مثبت و پس از آن صندوق توسعه ممتاز با بازدهی ۳.۵ درصد قرار دارد.

میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط در یک سال منتهی به یکم مهر ۱۳۹۹ به ۱۹۳ درصد رسید. این بازدهی در هفته گذشته به ۲۰۴ درصد رسیده بود. بیشترین بازدهی سالیانه در میان صندوق‌های مختلط مربوط به صندوق نواندیشان با ۲۶۹ درصد بازدهی و پس از آن مربوط به صندوق توسعه پست بانک با ۲۳۵ درصد بازدهی بوده که ضعیف‌ترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق مشترک کوثر با ۱۲۵ درصد بازدهی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۱۷ تیر ۱۳۹۹)؛

برترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه گذشته کدامند

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۱۰ تیر ۱۳۹۹)

پربازده ترین و کم بازده ترین صندوق سرمایه گذاری مختلط

ارسال نظر