بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
نرخ کاتد مس به ۱۴۴ میلیون تومان به ازای هر تن رسید؛

افزایش بیش از ۲۱ درصدی نرخ کاتد مس در شهریور ماه

نرخ فروش هر تن کاتد مس این شرکت با توجه به افزایش نرخ جهانی مس و همچنین افزایش دلار در سامانه نیما به بیش از ۲۴ هزار تومان مجددا با افزایش قیمت همراه بود و به ۱۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر تن رسید.
کد خبر : ۲۲۸۱۵۹

افزایش بیش از ۲۱ درصدی نرخ کاتد مس در شهریور ماه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس معاملات صورت گرفته در بورس کالا، شرکت صنایع ملی مس ایران در هفته منتهی به اول مهر ماه ۱۳۹۹ موفق به فروش ۹.۶۸۲ میلیارد ریال انواع محصولات شده که این میزان فروش نسبت به هفته قبل از آن رشد در حدود ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. عرضه محصول کاتد مس این شرکت در هفته گذشته در دو مرحله صورت گرفت و علت افزایش عرضه‌های این شرکت نیز ناشی از این مورد است.

در هفته گذشته شاهد عرضه و معامله ۶.۷۲۰ هزار تن کاتد مس توسط این شرکت بودیم. نرخ فروش هر تن کاتد مس این شرکت با توجه به افزایش نرخ جهانی مس و همچنین افزایش دلار در سامانه نیما به بیش از ۲۴ هزار تومان مجددا با افزایش قیمت همراه بود و به ۱۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر تن رسید. این نرخ در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد. به این ترتیب در شهریور ماه شاهد رشد در حدود ۲۱ درصدی نرخ کاتد مس این شرکت بوده ایم.

در جدول زیر آمار معاملات کاتد مس شرکت ملی صنایع مس ایران ارائه شده است:

افزایش بیش از ۲۱ درصدی نرخ کاتد مس در شهریور ماه

همچنین در نمودار زیر روند تغییر نرخ فروش کاتد مس این شرکت طی ۶ ماه اخیر ارائه شده که شاهد ثبت بالاترین نرخ فروش محصول کاتد این شرکت در بورس کالا در هفته گذشته هستیم.

افزایش بیش از ۲۱ درصدی نرخ کاتد مس در شهریور ماه

همچنین در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا طی سه ماه اخیر ارائه شد و جمع کل ارزش معاملات این شرکت از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه به حدود ۹۴ هزار میلیارد ریال رسید.

همان گونه که در نمودار نیز مشخص است در هفته پایانی شهریور ماه شاهد ثبت بیشترین ارزش معاملات این شرکت در سه ماه اخیر بوده ایم و فروش‌های محقق شده در شهریور ماه رشد محسوسی را نسبت به دو ماه قبل از آن نشان می‌دهد.

افزایش بیش از ۲۱ درصدی نرخ کاتد مس در شهریور ماه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ادامه رکورد شکنی نرخ کاتد مس در بورس کالا؛

ریزش ۴۰درصدی فروش مس طی یک هفته

رشد کم سابقه نرخ کاتد مس در شهریور ماه؛

فروش ۶ ماهه شرکت به ۱۶۲ هزار میلیارد ریال نزدیک شد

نرخ کاتد مس ۶ درصد دیگر افزایش یافت؛

افزایش ۱۸ درصدی نرخ کاتد مس در یک ماه گذشته

ارسال نظر