بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی صادرات شمش "کاوه"

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: در اجرای سیاست‌های وزارت صمت و تعیین سهمیه عرضه شمش در بورس کالا و همچنین اولویت به تامین ارز حاصل از صادرات برنامه ریزی جهت صادرات به میزان ۱۰ درصد بیش از صادرات سال گذشته صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۲۸۲۵۷

افزایش ۱۰ درصدی صادرات شمش

به گزارش بورس نیوز، علی دهاقین، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در خصوص پروژه کارخانه گندله سازی اظهار کرد: قرارداد اجرایی و احداث کارخانه گندله سازی از طریق فاینانس چین با تجهیزات اروپایی منعقد شده به دلیل شرایط تحریمی و خودداری فروشنده اروپایی از ادامه کار جهت جایگزینی تجهیزات از سایر کشور‌ها در دست پیگیری است. تاریخ و بهره برداری و برآورده مبلغ پروژه پس از قطعی شدن فروشنده تجهیزات و مجری، تعیین فاینانس اعلام خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت فاز ۲ این پروژه افزود: به موجب برنامه ریزی انجام شده تولید آزمایشی کارخانه از شهریور آغاز شده و بهره برداری و افتتاحیه کارخانه از مهرماه سال جاری شروع و طبق بودجه پیش بینی شده تولید فاز ۲ معددل ۳۰۰.۰۰۰ تن برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به میزان موجودی الکترود شرکت و میانگین نرخ آن بیان کرد: باتوجه به شرایط تحریمی صنعت فولاد و همچنین کاهش قیمت الکترود گرافیتی در چندماه گذشته مدیریت شرکت تلاش کرده با ایجاد توازن در فاکتور فوق ذخیره استراتژیک کناسبی را برای شرکت تامین کند و از طریق برگزاری مناقصه قیمت مطلوب و شرکت‌های مناسب را شناسایی و نسبت به تامین الکترود موردنیاز اقدام کرده است. در شرایط کنونی ذخیره قابل قبول در شرکت ایجاد شده و تامین به طور پیوسته ادامه دارد.

دهاقین درخصوص نرخ خرید کنونی الکترود شرکت به دلار ادامه داد: در شرایط فعلی بازار قیمت خرید الکترود به کمتر از ۳ هزار یورو رسیده و نرخ مصرف الکترود EAF و LF شرکت حدودا معادل ۲.۵ KG/TON است.

وی همچنین درباره پروژه افزایش ظرفیت اسفنجی با تزریق اکسیژن خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده عمده تجهیزات موردنیاز تامین شده و عملیات اجرایی پروژه در دست اقدام است. تزریق اکسیژن جهت یک واحد تولید آهن اسفنجی تا پایان سال جاری و برای واحد دوم تولید آهن اسفنجی نیز در سال آینده برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش درخصوص درصد پیشرفت طرح توسعه فاز دوم فولادسازی شرکت تاکید کرد: براساس گزارش مهندس مشاور درصد پیشرفت فاز ۲ تا اواخر شهریورماه معادل ۹۰/۱۷ درصد بوده که براساس برآورد‌های انجام شده حدود ۸۰۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل نهایی فاز ۲ اکسیژن پلنت، تاسیسات زیرساخت آب شیرن کن موردنیاز بوده و طرح فولادسازی فاز ۲ از مهرماه بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

دهاقین درباره شرکت زیرمجموعه فولاد اروند کاوه نیز بیان کرد: شرکت فولاد آروند جزو شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت نبوده و یکی از مشتریان خرید شمش بیلت است.

وی درباره طرح ۱.۲ میلیون تنی شرکت و میزان استفاده از ظرفیت جدید در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزود: این طرح از مهرماه سال جاری به بهره برداری آزمایشی می‌رسد و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده کل تولید در سال ۱۴۰۰ معادل ۱.۸۵۹.۰۰۰ تن و سال معادل ۲.۴۰۰.۰۰۰ تن برآورد می‌شود. هزینه این طرح در سامانه کدال ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش درخصوص میزان گندله خریداری شده از هر شرکت گفت: گندله خریداری براساس سهمیه‌های تعیین شده از طریق وزارت صمت از شرکت‌های گل گهر، فولاد سیرجان ایرانیان، زرند کرمان بوتیا و مادکوش جمعا به میزان ۱.۱۸۷.۱۰۵ تن تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۷ است.

دهاقین درباره پیش بینی شرکت از نسبت نرخ آهن اسفنجی و گندله به شمش فخوز برای سال آینده خاطرنشان کرد: براساس فرمول فعلی قیمت زنجیره فولاد در کشور، قیمت‌های پایه قرارداد‌های آهن اسفنجی و گندله به ترتیب ۵۰ درصد و ۲۳.۵ درصد میانگین سه ماهه شمش فولاد خوزستان است.

وی درخصوص آخرین نرخ خرید آهن قراضه بیان کرد: قیمت آهن قراضه حدود ۷۰ درصد قیمت شمش بستگی به میزان نوع و کیفیت آن دارد.

مدیرعامل درباره برآورد شرکت از میزان صادرات شمش در ادامه سال جاری و سال آینده گفت: در اجرای سیاست‌های وزارت صمت و تعیین سهمیه عرضه شمش در بورس کالا و همچنین اولویت به تامین ارز حاصل از صادرات برنامه ریزی جهت صادرات به میزان ۱۰ درصد بیش از صادرات سال گذشته صورت گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۹ماهه شرکت به بیش از ۸۳ هزار میلیارد ریال رسید؛

افت اندک نرخ فروش محصولات فولاد کاوه جنوب کیش

افت ۳۲ درصدی مبلغ فروش فولادساز خوزستانی؛

ادامه روند افزایشی نرخ "فخوز" در آبان ماه

افت نرخ شمش فولاد شرکت به کمتر از ۹۷ میلیون ریال در هر تن؛

نوسان نرخ محصولات فولاد خوزستان در بورس کالا

نرخ شمش فولاد خوزستان به بیش از ۱۱۰ میلیون ریال در هر تن رسید؛

کاهش نرخ تختال فولاد خوزستان

ارسال نظر