بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
پس از رکود اقتصادی اخیر در سطح جهانی و کاهش ارزش دلار، بسیاری از سرمایه‌گذاران به بازار ارز‌های دیجیتال و طلا پناه آورده و از آن‌ها به عنوان راهی برای مقابله با تورم استفاده کرده‌اند. اگر بیت کوین تنها چیزی است که پس از شنیدن کلمه ارز‌های دیجیتال در ذهن شما تداعی می‌شود، باید بدانید که سایر رمز ارز‌ها نیز به تازگی توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و حرف‌های زیادی برای گفتن در این بازار مالی دارند.
کد خبر : ۲۲۸۴۲۸

به گزارش بورس نیوز،ریپل هم به عنوان چهارمین آلت کوین برتر به لحاظ ارزش بازار در رده محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال دنیا قرار دارد. لازم است بدانید که به کلیه ارز‌های دیجیتال به غیر از بیت کوین، آلت‌کوین (Altcoin) گفته می‌شود. بر خلاف بیت کوین که هیچ‌گاه قصد نداشت تنها یک ماشین پرداخت ساده باشد، پلتفرم ریپل یک پروتکل متن‌باز است که به منظور انجام تراکنش‌های سریع و کم هزینه طراحی شده است. در حقیقت ریپل هم یک پلتفرم هم یک ارز است. در حال حاضر عملیات پرداخت‌های بین المللی و فرامرزی بسیار کند اجرا شده و هزینه‌های بالایی به همراه دارند که ریپل به وسیله توکن خود، XRP، در صدد است این روند را به کلی تغییر دهد.
درباره ریپل بیشتر بدانیم
ریپل نام یک شرکت بزرگ در سانفرانسیسکو است که با بیش از ۳۰۰ کارمند در حوزه تکنولوژی برای بانک‌ها و نهاد‌های مالی، محصولات مالی غیرمتمرکز می‌سازد. بیشتر تمرکز این شرکت روی سهولت بخشیدن به انتقال پول و دارایی‌ها در سطح دنیاست و هدف ریپل این است که بتواند امکان انتقال پول بین بانکی و بین‌المللی را به صورت سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر فراهم کند. در واقع ریپل تحولی در پرداخت‌های بین المللی ایجاد کرده است.
ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و موسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، خریداران XRP روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری می‌کنند نه خود ریپل.
تاریخچه ریپل
ایده اصلی پروژه ریپل در سال ۲۰۰۴ جرقه خورد، ولی در سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی به دنیا معرفی شد. توکن XRP نیز در سال ۲۰۱۴ به منظور راحتی و سرعت بخشیدن به نقل و انتقالات مالی کاربران بر اساس این پروتکل متولد شد که خیلی سریع مورد توجه بانک‌ها قرار گرفته و چندین بانک و موسسه اعتباری از آن به صورت آزمایشی استفاده کردند. از این تاریخ به بعد روز به روز به تعداد بانک‌ها و موسسه‌هایی که این سیستم جدید استفاده می‌کردند افزوده شد. ریپل نقش مهمی در دنیای فناوری‌های بلاک چین بر عهده دارد. در حالی که سایر پروژه‌ها به دنبال جدا کردن راه خود از سیستم بانکداری سنتی هستند و قصد دارند با تمرکز زدایی عوامل واسطه را از سر راه تراکنش‌های مالی حذف کنند، ریپل در تلاش است با آن‌ها همکاری داشته باشد.
مزایای پروتکل ریپل
از مزایای این پروتکل می‌توان به ضد جعل بودن، سرعت بسیار بالای انجام تراکنش‌ها، قابلیت وام دادن و وام گرفتن سریع، اتصال ساده شبکه‌های پرداخت، عملکرد نهایی به عنوان مترجم جهانی هر ارز و عدم داشتن تورم اشاره کرد. علاوه بر این‌ها تراکنش‌ها در شبکه ریپل با سرعت بسیار بالا و در عرض چند ثانیه انجام می‌شوند این سرعت برخلاف رویکرد بانک‌هایی است که برای انتقال به روز‌ها یا هفته‌ها زمان نیاز دارند.
ریپل در میان برترین آلت کوین‌های دنیا
به گزارش کوین مارکت کپ، ریپل از زمان شروع به کار خود، ۴۱۳۴.۹۹ درصد بازگشت سرمایه داشته است. ریپل در دسته آلت کوین‌ها قرار گرفته و نوسانات قیمت آن مانند سایر آلت کوین‌ها تابعی از نوسانات قیمت بیت کوین است. XRP برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ با قیمت هر واحد ۰.۰۰۵ دلار در صرافی‌ها در اختیار عموم قرار گرفت و در ژانویه سال ۲۰۱۸ با افزایش قیمت بیش از ۷۰,۰۰۰ درصدی به رکورد بیشترین قیمت خود یعنی ۳.۸ دلار دست یافت. این رمز ارز پس از این افزایش قیمت، ریزش عجیبی را تجربه کرد، ولی در حال حاضر با قیمت ۰.۲۴ دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد.
کیف پول ریپل
برخلاف ارز‌های دیجیتال برتری همچون اتریوم و بیت کوین، ریپل به عنوان چهارمین ارز برتر از لحاظ ارزش بازار کیف پول‌های رسمی زیادی ندارد. وب سایت رسمی ریپل هیچ کیف پولی برای ذخیره XRP معرفی نکرده و مسئولیت این کار را به عهده کاربران قرار داده است. اما با این حال چند کیف پول معتبر و آزمایش شده برای ریپل در دسترس کاربران قرار گرفته است که از میان آن‌ها می‌توان به کیف پول امن ارائه شده توسط سایت اکسکوینو اشاره کرد. با در نظر گرفتن تحریم‌های اعمال شده از سوی صرافی‌های خارجی سرمایه‌گذاران ایرانی علاقمند به حوزه رمز ارز‌ها می‌توانند با انتخاب کیف پول‌های قابل اعتماد ارائه شده توسط سایت‌های داخلی از جمله سایت خرید و فروش ارز‌های دیجیتال اکسکوینو به آدرس excoino.com، به راحتی معاملات خود را انجام داده و امنیت سرمایه خود را تضمین کنند.
اکسکوینو که اولین شرکت دانش‌بنیان ثبت شده در حوزه رمز ارز‌ها است تا امروز گام‌های بزرگی در جهت تامین امنیت دارایی سرمایه‌گذاران ایرانی برداشته است. این سامانه، کیف پول‌های امن رمز ارز و اختصاصی هر کاربر را توسط یک اپلیکیشن با رابط کاربری آسان در اختیار وی قرار می‌دهد. دارندگان این کیف پول‌ها به راحتی می‌توانند به معامله ارز مورد نظر خود پرداخته و در فضایی امن، سود کسب کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر