بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
تورم لجام گسیخته با چاشنی کاهش صادرات و افزایش نرخ‌های فروش دوده در شهریور ماه؛

تبدیل شدن دوده‌های "شکربن" به طلا

یکی از نکات قابل توجه گزارش منتشر شده این شرکت می‌توان به اختلاف نرخ‌های بیش از ۳۵ درصدی دوده داخلی و صادراتی اشاره کرد که این موضوع گواه دیگری بر شرایط عجیب کنونی کشور دارد.
کد خبر : ۲۲۸۴۵۵

کاهش صادرات و افزایش نرخ‌های فروش دوده


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از آنکه در روز‌های گذشته شاهد رشد در حدود ۱۰ درصدی قیمت سهم "شکربن" بودیم، گزارش عملکرد شهریور ماه شرکت کربن ایران حاکی از رشد مجدد نرخ‌های فروش دوده صنعتی داخلی و صادراتی است.

کاهش صادرات و افزایش نرخ‌های فروش دوده

علیرغم این موضوع به نظر نمی‌رسد نسبت‌های P/E این سهم با توجه به سود احتمالی این شرکت در سال مالی جاری نسبتی معقول باشد و چه بسا در روز‌های آتی شاهد عرضه‌های بیشتر در این نماد باشد.

از نکات قابل توجه گزارش منتشر شده این شرکت می‌توان به اختلاف نرخ‌های بیش از ۳۵ درصدی دوده داخلی و صادراتی اشاره کرد که این موضوع گواه دیگری بر شرایط عجیب کنونی کشور دارد.

شرکت کربن ایران در ماه گذشته موفق به فروش ۲.۷۳۹ تن انواع دوده صنعتی داخلی و در حدود ۵۹۱ تن دوده صنعتی صادراتی شده که کاهشی بیش از ۷۸۴ تنی این محصول در مقایسه با مرداد ماه را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی این شرکت در شهریور ماه ۱۳۹۹، ۳۷۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با عملکرد مرداد ماه سال جاری نشان دهنده تغییر محسوسی در درآمدهاست. مجموع کل درآمد‌های ۶ ماهه این شرکت در حدود ۱.۸۰۴ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مبالغ مدت مشابه سال گذشته رشدی مناسب را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا قیمت‌ها در آذر ماه خواهد شکست؛

افزایش مجدد نرخ های دوده "شکربن"

افزایش مجدد نرخ‌های دوده‌های این شرکت؛

ادامه صف فروش سنگین "شکربن"

"شکربن" و اعلام سودی که حتی نیمی از قیمت‌های کنونی سهمش را توجیه نمی‌کند؛

ثبت زیان ناخالص از فروش دوده صادراتی

ارسال نظر