بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازگشت بازار در گرو رشد سهم‌های کوچک

مدیرعامل کارگزاری امیدسهم گفت: قیمت سهم‌های دولتی را افزایش دادند تا مردم برای خرید آن صف تشکیل دهند و به دلیل اینکه ارزنده نبودند در حال حاضر سهامداران این سهم‌ها فروشنده شدند.
کد خبر : ۲۲۸۵۰۱

تخریب بازار با پول‌های هدف دار / بازگشت بازار در گرو رشد سهم‌های کوچک

نادر خسروی در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه متاسفانه برخی از بازیگران سهم‌ها در حال شیطنت کردن هستند، اظهار کرد: چرا سهم‌هایی که P/E آن‌ها پایین است باید صف فروش باشند.

مدیرعامل کارگزاری امیدسهم افزود: تا زمانی که سهم‌هایی که ارزنده هستند صف فروش باشد بازار به تعادل نمی‌رسد.

وی گفت: پول‌های هدف دار وارد برخی از سهم‌ها شده و موجب تخریب بازار و خارج شدن بازار از حالت عادی می‌شوند.

خسروی بیان کرد: قیمت سهم‌های دولتی را افزایش دادند تا مردم برای خرید آن صف تشکیل دهند و به دلیل اینکه ارزنده نبودند در حال حاضر سهامداران این سهم‌ها فروشنده شدند.

مدیرعامل کارگزاری امیدسهم خاطرنشان کرد: تقریبا در هر دوره‌ای که بازار خوب شده مانند سال‌های ۷۲، ۸۳، ۹۲ شاهد این گونه اتفاقات هستیم که عده‌ای دارایی‌های خود را وارد بورس می‌کنند، اما پس از مدتی بازار با ریزش مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: ریزش بازار نمی‌تواند ادامه داشته باشد اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، بازار دیگر توسعه پیدا نمی‌کند و مردم وارد بورس نمی‌شوند.

خسروی تاکید کرد: با ریزش بورس حتی دولت هم بابت عدم دریافت مالیات متضرر می‌شود، اما مشاوره اشتباه به دولت داده می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم گفت: در گذشته بازیگر اصلی قیمت سهم را کمی کاهش می‌داد تا مجددا به قیمت دلخواه برسد، اما در حال حاضر پایین آمدن به گونه‌ای شده که همه دنبال فروش هستند.

وی با بیان اینکه بازار دیگر به سمت سهم‌های بزرگ نخواهد رفت و شرکت‌های بزرگ دیگر نمی‌تواند تامین مالی کنند، تاکید کرد: صندوق توسعه بازار از کدام سهم‌ها حمایت کرده و کدام سهم‌ها را خریداری کرده است.

خسروی افزود: بازگشت بازار از سهم‌های کوچک و سود ساز باید آغاز شود این سهم‌ها باید مثبت شوند و پس از آن بازار با سهم‌های بزرگ به تعادل بر می‌گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار:

برای بازگشت تعادل به بازار از تمام ابزارها استفاده می کنیم

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ETFها شوکی بزرگ به "بورس"

فرار از پاسخگویی حربه مسئولان بورس به مطالبات سهامداران؛

غول‌های بازار سرمایه چه زمانی بازگشایی می‌شوند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
ســــــلام
در ساعات 8/30 تا 9 پیش گشایش بازار / عامل ترس در سهامداران و ریزش قیمت سهام شده است .
ناشناس
Korea (Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
به نظرم مقصران اصلی وضعیت بوجود آمده، تصمیم گیران سازمان بورس و وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هستن!! حالا در این بین یک عده هم از موقعیت سو استفاده میکنن و حتی شیطنت!! به کنار. زمانی که سهمهای زیان ده و بی بنیاد اینچنین حبابی رشد کردند و سازمان به خاطر درآمدی که به جیب دولت سرازیر میشد!! از تخلفات گسترده و غیر قانونی شرکت های مذکور چشم پوشی کردند و شرکت های سودده و کوچک را به جهت غارت سرمایه های مردم که به تشویق دولتمردان وارد بازار سرمایه شده بودند نابود کردند بایستی عاقبت این حماقتشون را در آینده نزدیک بپردازند!! اگر واقعا اراده ای در قوه قضاییه و نظام جهت مبارزه با فساد گسترده مدیران و مسئولین بورس داشته باشند؟ که شخصا بعید میدونم... چون این موضوع خالی کردن جیب مردم امکان ندارد که بدون هماهنگی لازم بصورت گسترده انجام شده باشد!! دولتی که برای تامین کسری بودجه اش از هر کار خلافی رویگردان نیست بایستی در انتظار عواقب شوم عملکردش باشد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
امروز فشار فروش خودرویی ها و ... با تزریق مجدد پول حقوقی ها و یک درصد صندوق توسعه ملی گرفته شد! ولی سهمهای کوچک بنیادی هنوز اندر خم کوچه شیطنت بازیگران بی رحم در صف های فروش و پایین کشیدن قیمت دست و پا میزنند!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
اگر دامنه نوسان را نامتقارن کنند یعنی منفی را ۲درصد و مثبت را۵ درصد کنند بازار سریع له تعادل می رسد
نا امید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تو این اوضاع وحشتناک اقتصادی دوزار پس انداز داشتیم اونم تو بورس خوردن رفت.دیگه بحث دولت و جناح نیست کل حکومت دارند ملتو میچاپن.,وقتی حکومتیها جیب مردم را میزنند به کی باید پناه برد؟ حکومت که دزد باشد ملت چه خواهند شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
بالاخره یک کارشناس نظر درست داد.تا سهم کوچک که ارزنده ودارای p/eکوچک هستند صف فروش آنها جمع نشه اعتماد نمیاید چون یه سرمایه گذار وقتی میبینه بازار به این سهم های ارزنده اینگونه برخورد داره مگه دیوانه است پولشو بیاره تا بورس.نمادهای بزرک فقط شاخص را بیخود گنده کردند .شاخص باید شاخص هم وزن باشه که میزان رشد را درست نشان میده.مثلا چرا حکشتی 8000 تومن باید باشه باکدوم . سود سازی. حالا بیایید از این نماد حمایت کنید وگروه زیادی به این نماد گشیده شوند .جو روانی زمانی بوجود میاید که ریزش شروع بشه .چون قیمت بیخود رفته بالا وبازار گردان در حکم دلال عمل کرده .تا دلالی واین نمادهای بزرگ سر قیمت اصلی نرسند وسهم های کوچک مه ارزنده هستند مثبت نشند جو هیجانی حاصل از نماد های بزرک فروکش نمیشه .