بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

محرک‌های بازار برای تغییر روند آمدند ...

سودهای تحقق یافته شرکت ها بطور متوسط ۳۰ درصد بالاتر از سودهای قبلی است و این افزایش سودآوری، نسبت P/E بازار سرمایه ما را کاهش خواهد داد.
کد خبر : ۲۲۸۵۲۶

انتشار گزارش های ۶ ماهه، محرکی برای تغییر روند بازار

به گزارش بورس نیوز، ریزش‌های بورس تهران فراتر از انتظار بسیاری از فعالان و تحلیلگران این بازار بوده و با وجود افت شدید قیمت‌ها، هنوز برخی به این بازار سیگنال منفی می‌دهند و از شاخص یک‌میلیون و ۲۰۰هزار واحدی صحبت می‌کنند.

سید مصطفی صفاری مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه بر اساس اطلاعات منتشره حرکت می‌کند و نفع بازار سرمایه، حرکت بازار بر اساس اطلاعات مربوط به آینده شرکت‌ها است اما؛ نکته اینجاست که اطلاعاتی که در حال حاضر در تحلیل ها مورد استفاده قرار می گیرد، اطلاعات گذشته شرکت‌ها بوده و P/E سهم‌ها با توجه به سودهای گذشته شرکت‌ها محاسبه می‌گردد.

وی ادامه داد: حال آنکه در تحلیل‌ها می‌بایست اطلاعات مربوط به سود تحقق یافته در ۶ ماهه شرکت ها منظور گردد و اشتباه بزرگ بازار سرمایه ما، حذف پیش بینی سود شرکت ها بوده که سبب خلا اطلاعاتی در این بازار شده و فروش های هیجانی را رقم زده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: قطعا با انتشار گزارش های ۶ ماهه شرکت ها، شرایط بازار سرمایه ما تغییر خواهد کرد. وضعیت اقتصاد کلان کشور به صورتی است که نشان از تقویت بازار سرمایه و سودآوری شرکت ها دارد. سودهای تحقق یافته شرکت ها بطور متوسط ۳۰ درصد بالاتر از سودهای قبلی است و این افزایش سودآوری، نسبت P/E بازار سرمایه ما را کاهش داده و این اتفاق، قطعا خبر خوبی برای بازار سرمایه ما خواهد بود.

صفاری افزود: امیدواریم با ارائه مجدد پیش بینی سود شرکت ها و شفافیت بیشتر در بازار سرمایه، فشار فروش های هیجانی هم کاهش یابد. تجربه نشان داده هر زمان دلار نوسان مثبت داشته، بازار سرمایه با یک وقفه زمانی ۲ تا ۳ ماهه واکنش نشان می دهد و حالا هم منتظر واکنش مثبت بورس به رشد سودآوری شرکت ها و افزایش نرخ ارز از نیمه دوم مهرماه به بعد هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ETFها شوکی بزرگ به "بورس"

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک قدم تا ورود به حباب منفی!

علیرغم کاهش معنادار قیمت سهم این شرکت؛

احتمال تحقق سودخالص ۱۲۰۰ریالی "سپ"

کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زمانی برای افزایش جذابیت بیمه‌های عمر!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
به صحرایی بگید بازار داره دوباره مثبت میشه، بدو سریع دوباره یه قانون بذار بکشش پایین.
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
خخخ
ناامید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
تو این اوضاع وحشتناک اقتصادی دوزار پس انداز داشتیم اونم تو بورس خوردن رفت.دیگه بحث دولت و جناح نیست کل حکومت دارند ملتو میچاپن.,وقتی حکومتیها جیب مردم را میزنند به کی باید پناه برد؟ حکومت که دزد باشد ملت چه خواهند شد؟
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
روحانی دوباره از گشایش خبر داده
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
یا جد اعظم
یا عصاره ی اسطوخودوست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
نمیدونم چه زمانی میخواهید ای پی اس شرکت ها را احیا کنید؟ ای پی اس شرکت ها تنها موضوع شفافیت سهام برای خریداران سهم شرکت هاست. بازار منطقی و بدور از هیجانات کاذب در گرو همین کار است.